سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افزايش عملکرد با ورود دانش فني به مزرعه

با افزايش دانش فني به مزرعه عملکرد در واحد سطح 10 برابر مي شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، شاه پسند مديرکل دفتر ترويج کشاورزي و منابع طبيعي وزارت جهاد کشاورزي در نشستي که به مناسبت جشنواره ميوه هاي قرآني برگزار شد گفت: يکي از وظايف ترويج کشاورزي برگزاري جشنواره هاي موضوعي و محصولي کشاورزي است که با رويکرد اطلاع رساني به جوامع مختلف در خصوص تمامي حوزه هاي محصولات برگزار مي شود.

وي ادامه داد: جشنواره ميوه هاي قرآني (انار، زيتون، انجير) يکي از مواردي است که براي دفتر ترويج به جهت بهداشت شهروندي و ارتقاء ميزان سلامتي وکاهش بيماري هاي عمومي حائز اهميت است.

وي افزود: در برگزاري اين جشنواره سعي شده است به تمام جنبه هاي علمي، فرهنگي، دارويي و... اين ميوه ها پرداخته شود.

شاه پسند در خصوص اهداف برگزاري اين جشنواره گفت: ترويج و الگوسازي در خصوص مصرف محصولات سالم، بومي و ارگانيک کشاورزي داخل، معرفي مناطق پراکنش توليد ميوه هاي قرآني، ارتقاي توان اقتصادي و بازرگاني باغداران از طريق ارايه مستقيم توليدات کشاورزي، حمايت از توليد ملي در بخش کشاورزي و آمادگي توليدکنندگان براي حضور در بازارهاي جهاني در سال توليد ملي حمايت از کار و سرمايه ايراني کاهش قيمت محصول ارايه شده به مصرف کنندگان از طريق حذف واسطه ها و دلالان از اهداف مهم اين جشنواره است.

شاه پسند اضافه کرد: جشنواره ميوه هاي قرآني 4 تا 14 آبان به مدت 11 روز در مصلي تهران برگزار مي شود و حدود 100 غرفه براي ميوه ها در نظر گرفته شده است، براي انار 50 غرفه، انجير، خرما و زيتون نيز 50 غرفه در نظر گرفته شده است.

وي افزود: سعي ما از برگزاري جشنواره جلوگيري از خام فروشي در بخش کشاورزي است.

مديرکل دفتر ترويج کشاورزي و منابع طبيعي وزارت جهاد کشاورزي تصريح کرد: 3 هزار فارغ التحصيل کشاورزي، تحت عنوان سرباز سازندگي جذب بخش ترويج کشاورزي مي شوند تا  اطلاعات را به کشاورزان منتقل کنند.

وي ادامه داد: در صورتي که 30 درصد دانش و تحقيقات به مزرعه منتقل شود عملکرد 10 برابر خواهد شد.

شاه پسند تصريح کرد: رويکرد اصلي سازمان ارتباط مستقيم با بهره برداران است تا با آموزش هاي مرتب ضمن انتقال دانش جديد کشاورزان با نحوه سم پاشي، کود دهي و تنظيم سم پاشي ها و زمان سم پاشي آشنا کنيم.

وي افزود: در گذشته بخش ترويج به صورت مجرد و جدا از بدنه اجرايي فعاليت مي کرد که باعث کاهش ضريب پوشش ترويج در اين بخش مي شد./عب
برچسب ها: عملکرد ، دانش فنی ، مزرعه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.