سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد /دبير نظام مشاركت منطقه چهار عمليات انتقال گاز :

رشد و توسعه كشورها، در گرو اهميت دادن به فكر و انديشه نيروي انساني است

دبير نظام مشاركت منطقه چهار عمليات انتقال گاز گفت : يكي از عوامل مهم رشد و توسعه كشورها، اهميت دادن به فكر و انديشه سرمايه هاي انساني و استفاده صحيح از آن است و يكي از بهترين راههاي استفاده از فكر بشر و اين سرمايه بزرگ خلقت، اجراي نظام پيشنهادهاست.


به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد، وحيده بهفروز در حاشيه جلسه كميته راهبردي نظام مشاركت منطقه چهار عمليات انتقال گاز با اشاره به اينكه امروزه در بيشتر سازمانها، شركتها و موسسات مختلف در سراسر دنيا اين سيستم اجرا شده است افزود: علاوه بر اينكه افراد از نتايج پيشنهادهاي خود از لحاظ مادي، معنوي و اعتبار سازماني بهره مي‌برند، سازمان، صتعت و كشور نيز از آميخته دانش، تجربه و تفكر سرمايه هاي انساني بهره مند مي گردد.

وي ادامه داد: در واقع نظام پيشنهادها تکنيکي است که از طريق آن مي‌توان به يافته‌هاي ذهني و انديشه‌هاي سرمايه‌هاي انساني در حل مسائل و ايجاد سؤالات جديد و راه ‌حل‌هاي بهينه، در راستاي فرهنگ تغيير ، بهسازي و بهبود مستمر سازمان دست يافت.

دبير نظام پيشنهادهاي منطقه چهار عمليات انتقال گاز مشكل نيروي انساني و ناتواني سازمان در استفاده بهينه از توان بالقوه كاركنان به وي‍‍ژه در سطوح كارشناسي و تخصصي را از مشكلات سازمانها در عصر حاضر دانست و تصريح كرد: . اين امر سبب كاهش بهره وري سازمان و ناتواني در رقابت در عرصه هاي ملي و بين المللي شده و اولين گام براي رفع اين مشکل به کارگيري روش مديريت مشارکتي و آموزش و پياده سازي فرهنگ كار تيمي است.

بهفروز تصريح كرد: مديريت مشاركتي به معناي مشاركت افراد مناسب، در زمان مناسب و براي انجام كار مناسب است، بر پايه اين تعريف، مشاركت كاركنان در كارهايي كه به خود آن ها مربوط مي شود، مشاركتي داوطلبانه، ارادي و آگاهانه خواهد بود كه اين درگيري شخص را تشويق مي كند كه به تحقق هدف هاي گروه كمك كند و در مسؤليت ها و پيامدهاي آنها سهيم شود. مديريت مشاركتي دو هدف عمده را دنبال مي كند: نخست، ارج نهادن به ارزش هاي انساني و به ياري طلبيدن افرادي كه به نوعي با سازمان در ارتباط اند. دوم، رسيدن به هدف هاي از پيش تعيين شده به كمك همين افراد.

وي با اشاره به مزاياي اجراي اين طرح در سطح سازمان ها گفت: چنانچه اجراي مديريت مشاركتي و نظام هاي تشكيل دهنده آن با موفقيت همراه باشد، از مزايا و پيامدهايي چون بهبود روابط انساني بين مديريت و كاركنان، تقويت انگيزش در كاركنان، بهبود گردش كار در سازمان، بروز خلاقيت و نوآوري، تقليل هزينه هاي توليد كالا و خدمات، افزايش احساس تعلق سازماني در كاركنان و همسو شدن هدف هاي آنان با هدف هاي سازمان و در نهايت افزايش رضايت مشتري و به دست آوردن سهم بيشتر در بازار برخوردار خواهد بود.  /س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.