سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اردبیل/

برپایی نمایشگاه اقوام استان اردبیل در سعدآباد

سرپرست معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: نمایشگاه اقوام این استان به مناسبت هفته گردشگری در مجموعه فرهنگی تاریخی سعدآباد تهران برگزار شد.

اکبر فرهیخته امروز در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل افزود: با اختصاص دو غرفه به نمایش اقوام استان اردبیل در نمایشگاه سراسری گردشگری مجموعه فرهنگی تاریخی سعدآباد، اقوام، زندگی عشایر مغان، موسیقی، آیین‌های سنتی، سوغات و غذاهای محلی صنایع دستی این استان معرفی می‌شود.

وی گفت: در این نمایشگاه 10 سیاه‌ چادر و آلاچیق و شش گروه موسیقی از استان‌های خوزستان، گلستان، فارس، ایلام، اردبیل و چهارمحال و بختیاری به معرفی اقوام استان خود و اجرای برنامه‌های متنوعی می‌پردازند.

فرهیخته با اشاره به نمایش ظرفیت‌های آیینی و سنتی استان اردبیل در این مجموعه فرهنگی تاریخی، افزود: هنرمندان صنایع دستی استان اردبیل در این نمایشگاه به هنرنمایی و تولید زنده آثار خود می‌پردازند.

وی هدف از برگزاری این نمایشگاه را نمایش توانمندی‌ها و دستاوردهای فرهنگی، سنتی، آوایی، بازی‌های بومی - محلی و تاریخی و صنایع دستی استان عنوان کرد.

سرپرست معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل برگزاری نمایشگاه اقوام را فرصت مناسبی برای آشنایی مردم، به ویژه دوستداران فرهنگ و هنرهای بومی و محلی با ظرفیت‌ها و توانمندی‌های این استان عنوان کرد/ع.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.