سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دويچه وله ؛

اولين تظاهرات بزرگ ضد سياست هاي اولاند

اولين تظاهرات بزرگ ضد سياست هاي اقتصادي فرانسوا اولاند، نخست وزير فرانسه، در اين کشور برگزار شد و ده ها هزار نفر در آن شرکت کردند.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني دويچه وله آلمان،  مجري اين شبکه  گفت، اکنون نوبت فرانسه در ميان کشورهاي اروپايي رسيده است که با تظاهرات بزرگ عليه سياست هاي اقتصادي دولت مواجه شود.
پيش از اين شاهد بوديم که ده ها هزار نفر در هفته گذشته در خيابان هاي اسپانيا، ايتاليا، يونان و پرتغال در اعتراض به سياست هاي رياضتي دولت هايشان که به قول تظاهرکنندگان از سوي اتحاديه اروپا ديکته شده،  تظاهرات کردند.
گزارشگر اين شبکه درباره تظاهرات چهل هزار نفري در پاريس عليه دستورات اتحاديه اروپا به دولت فرانسه مبني بر لزوم کاهش بيش از پيشِ کسري بودجه هاي دولتيِ اين کشور گفت، اخيراً محبوبيت فرانسوا اولاند، رئيس جمهور سوسياليست فرانسه نزد مردم اين کشور به شدت کاهش يافته و اين اولين تظاهرات بزرگ در فرانسه عليه سياست هاي رياضتي اولاند در  پنج ماهي است که وي در اين کشور به قدرت رسيده است.
يکي از تظاهرکنندگان گفت، توافقنامه اتحاديه اروپا مشکلات اقتصادي را در کشورهاي عضو اين اتحاديه و به خصوص در فرانسه وخيم‌تر مي کند و شما در همه جا مي بينيد که کاهش بودجه هاي دولتي باعث رکود اقتصادي در بسياري از نقاط اروپا شده است.
اين تظاهرکننده فرانسوي تأکيد کرد، ما بايد با اين تدابير مقابله کنيم وگرنه کشور ما نابود خواهد شد.
بنا بر اين گزارش ، اولاند در تبليغات انتخاباتي اش قول داده بود با سياست هاي رياضتيِ اتحاديه اروپا مقابله کند ، اما ذخاير مالي فرانسه اکنون خالي است و وي چاره اي جز پذيرش توافقنامه اتحاديه اروپا مبني بر کاهش قاطعانه‌ي کسري بودجه فرانسه ندارد.
لايحه بودجه‌اي که اولاند براي سال آتي تقديم پارلمان فرانسه کرده ، شامل کاهش شديد هزينه‌هاي دولت و افزايش ماليات‌ها است تا مگر دولت وي بتواند خواسته اتحاديه اروپا را مبني بر کاهش سي و هفت ميليارد يورو ديگر از کسري بودجه فرانسه را برآورده کند. پارلمان فرانسه قرار است از فردا سه شنبه بحث و بررسي اين لايحه و همچنين توافقنامه اتحاديه اروپا را آغاز کند.
گزارشگر اين شبکه در خاتمه افزود، ميزان مشارکت مردم در اين تظاهرات بسيار زياد بود و برگزارکنندگان اين تظاهرات قول دادند تظاهرات عظيم ديگري مانند اين در آينده نيز برگزار کنند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.