سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

همدان/

تداوم جشنواره دینی رویش ، عامل رشد فیلم کوتاه

رئیس حوزه هنری استان همدان، برگزاری مداوم جشنواره فیلم کوتاه دینی «رویش» را عامل رشد فیلم کوتاه دانست.

به گزارش خبرنگار  باشگاه خبرنگاران  همدان ؛ سید محمد باقر حسینی درباره تأثیر برگزاری جشنواره‌های فیلم کوتاه و مستند در پویایی فیلمسازی در استان‌ها گفت: برگزاری جشنواره‌ها به عنوان محلی برای کشف استعدادها وایجاد فضای رقابت، آموزش و تعامل میان فیلمسازان جوان موجب رشد و پویایی نفس فیلم‌سازی در شهرستان‌ها می‌شود.
وی افزود: انگیزه در هنرمندان به واسطه همین جشنواره‌ها شکل می‌گیرد و این مهم در ترغیب شدن آنها و تولید آثار مختلف تأثیر زیادی دارد.            
وی تصریح کرد: جشنواره‌ دینی رویش در سال های برگزاری  توانسته بستر مناسبی برای جوانان بااستعداد و توانای شهرستانها فراهم کند و تداوم هشت‌ساله این جشنواره، در رشد آثار فیلم کوتاه و مستند با مضمون دینی تأثیر زیادی داشته است.
رئیس حوزه هنری همدان ادامه داد: انتظار می‌رود جشنواره‌های این چنینی که می‌توانند به عرصه فیلمسازی سمت‌ و سو و روندی مشخص و استاندارد بدهند، در طول سال به واسطه دبیرخانه ای دائم با فیلمسازان در شهرستان‌ها در ارتباط باشند و با برگزاری کارگاه‌های تخصصی سعی در بالا بردن سطح کیفی آثار و توانایی فیلمسازان داشته باشند.      
حسینی افزود: در جشنواره‌های موضوعی داوری و هیأت انتخاب و چیدمان آنها اهمیت زیادی دارد چون با رأی این داوران می توان همواره برای این جشنواره‌ها معیار ساخت و باید دقت شود که داوران و هیأت انتخاب گزینش صحیح و مناسب را انجام دهند.
وی ادامه داد: مسئولان جشنواره فیلم دینی «رویش» در سال‌های گذشته با تشکیل گروه‌های پژوهشی درباره دین و سینما و رابطه آنها، مجموعه مقالات خوب و موثری منتشر و با انتشار یک سری کتاب‌های دینی و نشست‌های تخصصی، شرایط آکادمیک خوبی را فراهم کرده بودند.          
حسینی اظهار داشت: نشست‌های تخصصی و نقد و بررسی آثار اگر توسط کارشناسان کاربلد و سرشناس انجام شود می‌تواند جذابیت ایجاد کند و برای فیلمسازان به لحاظ مضمونی و ساختاری، بار آموزشی زیادی داشته باشند.
از استان همدان دو فیلم کوتاه و یک انیمیشن برای حضور در بخشهای رقابتی به دبیرخانه جشنواره رویش ارسال شده است./س
برچسب ها: فیلم ، رویش ، دینی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.