سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حمزه شاكري در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

تحقق كرسي‌هاي آزادانديشي به حل مشكلات كمك خواهد كرد

دبير انجمن اسلامي دفتر تحكيم وحدت دانشگاه سيستان و بلوجستان گفت: با توجه به اينکه دانشجويان از پتانسيل بسيار بالايي براي تحقق مطالبات رهبري برخوردارند، جنبش دانشجويي تاکنون در اين زمينه خوب عمل نکرده است.

حمزه شاكري دبير شوراي مركزي انجمن اسلامي دفتر تحكيم وحدت دانشگاه سيستان و بلوچستان در گفتگو با خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران، در تبيين عملكرد جنبش دانشجويي در محقق كردن مطالبات رهبري گفت: جنبش دانشجويي تاكنون در زمينه محقق كردن مطالبات رهبري خوب عمل نكرده، چرا که دانشجويان از پتانسيل بسيار بالايي براي تحقق مطالبات رهبري برخوردارند.

وي اضافه كرد: عملكرد جنبش دانشجويي بايد آسيب شناسي شده و مورد كارشناسي قرار گيرد تا بتواند بر نقاط مثبت خود تأكيد كرده و نقاط منفي را كاهش دهد.

شاكري خاطرنشان كرد: جنبش دانشجويي بعد از دهه 80 دچار يك ركود شده است كه بايد با ورود سلايق مختلف، اين ركورد را حل كرده و فضاي دانشگاه را رونق بخشد.

دبير انجمن اسلامي دانشگاه سيستان و بلوچستان با اشاره به اين امر كه دانشجويان و دانشگاهيان بايد در كنار يکديگر فضاي دانشگاه را رونق بخشند؛ اظهارداشت: براي برگزاري كرسي‌هاي آزاد انديشي و فضاي تضارب‌آرا بايد با وحدت عمل كرد و براي رسيدن به يک فضاي ايده‌آل بايد از برخي تنگ‌نظري‌ها خودداري کرد.

شاکري در ارزيابي عملكرد دانشگاه سيستان و بلوچستان در پيگيري مطالبات رهبري اظهار داشت: در دانشگاه سيستان و بلوچستان حدود 10 كرسي آزادانديشي با موضوعات مختلف از جمله اسلامي شدن دانشگاه‌ها و آزادي بيان، انجام شده كه بايد گفت همانطور که اين برنامه‌ها به لحاظ کمي ارتقا مي‌يابند، شايسته است که به لحاظ کيفي نيز غني شوند، چرا که اين يک کار دانشجويي است و بايد ايرادهاي آن در يک روند تجربي حل شود.

وي در پايان با اشاره به برنامه‌هاي دفتر تحكيم وحدت دانشگاه سيستان و بلوچستان گفت: تصميم داريم بحث كرسي‌هاي آزادانديشي را در زمينه اقتصاد مقاومتي، سياست كنترل جمعيت و ديگر مسائل فرهنگي و سياسي و اقتصادي گسترش دهيم، زيرا معتقديم اگر فضاي تضارب آرا در دانشگاه فراهم شود، مسائل ديگر نيز حل خواهد شد.

انتهاي پيام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.