سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بندرعباس/

مرحله دوم طرح بهبود فرآیند و افزایش ظرفیت پالایشگاه لاوان

مدیر عامل پالایشگاه نفت لاوان گفت: مرحله دوم طرح بهبود فرآیند و افزایش ظرفیت پالایشگاه لاوان با 91 درصد پیشرفت تا پایان سال به طور کامل به بهره برداری می رسد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران بندرعباس محمد دادور افزود: با بهره برداری کامل از این طرح یک میلیون لیتر سوخت جت در روز به تولیدات این پالایشگاه اضافه می شود.

وی با بیان اینکه اکنون در پالایشگاه نفت لاوان روزانه یک میلیون و 400 هزار لیتر بنزین، سه میلیون و 200 هزار لیتر گازوئیل و 80 تن گاز مایع تولید می شود تصریح کرد: با اجرای مرحله دوم طرح بهبود ، تولید بنزین به دو میلیون و 800 هزار لیتر ، گازوئیل به یک میلیون و 800 هزار لیتر ، نفت کوره به یک میلیون و 600 هزار لیتر و گاز مایع به 220 تن در روز می رسد.

پالایشگاه نفت لاوان با ظرفیت پالایش50 هزار بشکه در روز نفت خام و گاز مایع هشتمین پالایشگاه کشور است که پنج درصد سوخت کشور را تولید می کند.

مدیر عامل پالایشگاه نفت لاوان گفت: افزایش ظرفیت و بهبود کیفیت واحد بنزین سازی، بهره برداری از واحد شیرین سازی گاز ترش و واحد گوگرد سازی با تولید 30 تن گوگرد در سال از دیگر مراحل این طرح است.

دادور افزود: احداث واحد تصفیه هیدروژنی نفتا، مخازن ذخیره سازی به ظرفیت 300 میلیون لیتر و احداث واحدهای جانبی مانند واحد فاضلاب صنعتی و راه اندازی چهار توربین بخار مولد برق به ظرفیت هفت مگاوات از دیگر طرح های مرحله دوم بهبود فرایند و افزایش ظرفیت پالایشگاه لاوان است.

مرحله اول این طرح با بهره برداری از واحد تقطیر این پالایشگاه در فروردین سال 90 اجرا شد.

مدیر عامل پالایشگاه نفت لاوان گفت: واحد بنزین سازی این پالایشگاه با تولید بنزین با اکتان 95 و استاندارد یورو چهار کمتر از دو ماه دیگر به بهره برداری می رسد.

دادور افزود: برای اجرای طرح بهبود کیفیت و افزایش ظرفیت این پالایشگاه تاکنون 400 میلیارد تومان هزینه شده است و برای تکمیل آن به 200 میلیارد تومان دیگر نیاز است.

وی تصریح کرد: در اجرای این طرح 80 درصد قطعات و لوازم مورد استفاده ساخت کشور است.

پالایشگاه نفت لاوان 30 هزار بشکه از نفت خام مورد نیاز خود را از میدانهای رشادت ، رسالت ، سلمان و بلال و 20 هزار بشکه میعانات گازی را از منطقه پارس جنوبی و کنگان تامین می کند.

پالایشگاه نفت لاوان جنوبی ترین پالایشگاه کشور است که در 16 کیلومتری جنوب بندر مقام شهرستان بندرلنگه قرار دارد.

این پالایشگاه در سال 1355 با ظرفیت اسمی 20 هزار بشکه در روز به بهره برداری رسید./س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.