سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بندرعباس/

آموزش دریانوردان از برنامه های مهم در کشور برای رسیدن به تمدن دریایی افق1404

معاون برنامه ریزی ، اداری و مالی سازمان بنادر و دریانوردی گفت : ساخت 40 بندر کوچک چند منظوره در روستاهای ساحلی هرمزگان و آموزش دریانوردان از برنامه های مهم در دست اجرا برای رسیدن به تمدن دریایی افق 1404 در کشور است .

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران بندرعباس ؛امامی افزود : ایجاد تمدن دریایی در سواحل جنوب ایران در افق توسعه بلند مدت طراحی شده است و در اجرای آن سواحل خلیج فارس و دریای عمان به قطب اقتصادی ، تجاری ، گردشگری و صنعتی تبدیل می شود .

معاون برنامه ریزی ، اداری و مالی سازمان بنادر و دریانوردی گفت : ایجاد زیرساختها با فراهم کردن امکانات سخت افزاری و نرم افزاری و توجه به آموزش علوم دریایی از برنامه های مهم این سازمان برای دستیابی به تمدن دریایی افق 1404 کشور است .

استاندار هرمزگان گفت : افزایش تخلیه و بارگیری کانتینر از 3 میلیون دستگاه به 6 میلیون در مجتمع بندری شهید رجائی تا پایان سال از مصداق های تهیه امکانات سخت افزاری برای توسعه دریایی در استان است .

عزیزی افزود : واگذاری دو هزار و 400 هکتار در مرحله دوم طرح توسعه مجتمع بندری تهیه رجایی و افزایش رشته های تحصیلی مرتبط با دریا در دانشگاهها و مراکز آموزش فنی و حرفه ای را از تدابیر راهبردی برای ایجاد تمدن دریایی در هرمزگان برشمرد.

نماینده ولی فقیه در مراسم روز جهانی دریانوردی با اشاره به ظرفیت های اقتصادی خلیج فارس استفاده بیشتر از این ظرفیت را خواستار شد .

آیت ا... نعیم آبادی افزود : حل بسیاری از مشکلات مانند بیکاری و کم آبی با بهره گیری علمی از دریا ممکن است .

مدیر کل بنادر ودریانوردی استان هم گفت : هم اینک مجتمع بندری شهید رجایی بندرعباس با80 بندر کانتینری دنیا تبادل کالا دارد.

صفایی افزود : تبدیل مجتمع بندری شهید رجایی به بنادر نسل سوم و هاب منطقه خاورمیانه از اهداف سند چشم انداز افق 1404 است ./ب

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.