سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بندرعباس/

نظم بخشی به دریا از نیازهای اساسی است

استاندار هرمزگان با تاکید براینکه مدیران باید درک مشترک از دریا داشته باشند؛درک درست نیازها و شناسایی چالشها و همچنین نگاه توسعه ای را یکی از اساسی‌ترین پیش شرطهای توسعه بنادر کشور عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران بندرعباس ابراهیم عزیزی استاندار هرمزگان در آئین تجلیل از دریانوردان نمونه این استان در سال 91 که به مناسبت روز جهانی دریانوردی برگزار شد اظهار داشت: 14نقطه استراتژیکی در جهان وجود دارد که دو نقطه از آن در ایران است.

وی تنگه هرمز و جزایر سه گانه را دو نقطه مهم و استراتژیک جهانی دانست که در محدوده جغرافیایی کشور ایران واقع است .

عزیزی افزود: موقعیت‌های سوق‌الجیشی یکی از مهمترین امتیازات کشور هاست که ایران از بهترین موقعیت جفرافیایی برخوردار است و این مسئله به فرصتهای ارزنده‌ای برای کشور تبدیل شده است.

عزیزی با اشاره به قدرت سیاسی ایران در منطقه اظهار داشت: قابلیت‌ها و ظرفیتهای پسکرانه‌ای و جغرافیای ارزنده منطقه این موقعیتها را برای ایران بسیار مهمتر و ارزنده‌تر کرده است.

رییس شورای اداری هرمزگان موقعیت بنادر ایران را بسیار ارزشمند توصیف کرد و افزود : 95درصد واردات و 85درصد صادرات دنیا از طریق بنادر انجام می‌شود که این مسئله از اهمیت بنادر خبر می‌دهد.

عزیزی در ادامه نیز با اظهار اینکه اگر بنادر را تسریع‌بخش رشد اقتصاد بدانیم جایگاه آنها بیشتر مشخص می‌شود گفت: باید بنادر ایران را هم‌جهت و با یک بیوستگی شدید با اقتصاد کشور بدانیم.

استاندار هرمزگان با بیان اینکه نمی‌توان بدنبال اقتدار بود و از این ظرفیت‌ها استفاده نکرد٬ بیان داشت: قدرت بی‌نظیر بنادر و دریا را باید سرچشمه تولید عدالت و رفاه در کشور بدانیم.

عزیزی تحقق بهره‌بردن بیشتر از بنادر را ملزم به نگاه عمیق در بنادر دانست و اظهار کرد: نقش بنادر و اینکه تا چه میزان از این ظرفیت بزرگ استفاده کرده‌ایم باید بررسی شود.

وی با تاکید براینکه مدیران باید درک مشترک از دریا داشته باشند بیان داشت: درک درست نیازها و شناسایی چالشها در حوزه تقویت بنادر و نگاه توسعه‌طلبانه یکی از اساسی‌ترین اقدامات ممکن در جهت توسعه این بنادر است.

استاندار هرمزگان با اظهار اینکه اگر امروز بنادر را دروازه‌های اقتصادی ندانیم٬ در بهره‌برداری از آنها غفلت کرده‌ایم اضافه کرد: اگر به نوسازی و روان‌سازی تجارت دریایی نشود٬ خودمان را در یک فضای غیرکاربردی قرار داده‌ایم.

این مقام مسئول با بیان اینکه توسعه بنادر و نقش آفرینی آنها در بخشهای مختلف نیاز داریم بیان داشت: توسعه زیرساختها و تسهیلات مسافرت‌های دریایی نیز یکی دیگر از مباحث مهم در مورد بنادر است.

عزیزی نظم‌بخشی به دریا را یکی از نیازهای اساسی دانست و افزود: افزایش قاچاق و ورود کالاهای ویران‌کننده فکری و فرهنگی نتیجه عدم توجه به نظم‌بخشی به دریا است.

عزیزی تقویت فن‌آوری و توجه به تکنولوژی در صنعت دریایی را یک امر مهم دانست و بیان داشت: تقویت ایمنی نیز نقش مهمی در دریا و صنایع تابعه دانست.

استاندار هرمزگان با اظهار اینکه باید برای رسیدن به این اهداف مهم و کلان و رسیدن به افق جهانی انعطاف‌پذیری را مدنظر داشته باشیم خاطرنشان کرد: وجود قوانین دست و پاگیر یکی از بزرگترین مشکلات حوزه دریا است./س

برچسب ها: استاندار ، دریا ، هرمزگان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.