سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

گلستان /

تامین 15 میلیارد ریال اعتبار برای احداث کانال انتقال آب دریا به سایت آبزی پروری گمیشان

استاندار گلستان از تامین 15 میلیارد ریال اعتبار برای احداث کانال انتقال آب دریا خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران  گرگان ؛ جواد قناعت گفت: امسال از 40 میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز برای احداث پروژه انتقال آب از دریای خزر به سایت پرورش میگوی گلستان ،15 میلیارد ریال تامین و موافقت نامه موبوطه مبادله شده است.

وی با بیان اینکه نیمی از تکثیر ماهیان خاویاری کشور در استان انجام می شود , حمایت از این بخش و ابلاغ اعتبارات ملی مراکز تکثیر و پرورش را موجب افزایش ذخایر ماهیان خاویاری دریای خزر برشمرد.

قناعت همچنین بر ضرورت پیگیری تامین اعتبار فاز دوم سایت میگوی گمیشان به مساحت یکهزار هکتار , تامین اعتبار طرح تعدیل صیادان تعاونی های پره و خاویاری استان تاکید کرد.

"جواد قناعت" تصریح کرد: توسعه پرورش میگو در استان موجب افزایش اشتغال و نیز افزایش سهم استان در صادرات غیر نفتی می شود.

وی نقش این سایت در ایجاد اشتغال پایدار در استان را مهم ارزیابی کرد و افزود: موانع توسعه و گسترش این سایت باید به صورت جدی برداشته شود تا شاهد شکوفایی بیشتر صنعت میگو در استان باشیم.

وی افزود: مدیریت استان از طرحهای شیلاتی استان با تمام توان حمایت می کند و تقویت کارگروه شیلات استان نیز در همین جهت انجام می شود.

به گفته وی , استانداری گلستان از سرمایه گذاری در بخش شیلات استان به ویژه سایت پرورش میگو استقبال می کند و حمایت از این بخش را وظیفه خویش می داند./س

برچسب ها: دریا ، گمیشان ، میگو
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.