سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سالمندترين هاي هرمنطقه امروز تقدير مي شوند

مدیرکل سلامت شهرداری تهران گفت: مراسم تقدیر از اعضای کانون‌ سالمندان محلات 374 گانه تحت عنوان " گنجینه‌های شهر " امروز در بوستان جوانمردان برگزار شد.

محمد مهدی گلمکانی درمراسم برگزاری گنجینه‌های شهر در بوستان جوانمردان در گفتگو با خبرنگار اجتماعي باشگاه خبرنگاران افزود: اداره کل سلامت در راستای تطبیق فعالیت‌ها و اقدامات خود با معیارها و استاندارهای بین المللی از ابتدای سال 91 با مد نظر قرار دادن شعار سال 2012 سازمان جهانی بهداشت مبنی بر " سلامت و سالمندی " اجرای برنامه‌های مدون و کارشناسی شده‌ای را در دستور کار قرار داد است.
 
گلمکانی از برگزاری مراسم تقدیر از اعضای کانون‌های سالمندان محلات 374 گانه خبر داد و تصریح کرد: با همکاری اداره کل سلامت و معاونت امور اجتماعی و فرهنگی منطقه 5 مراسم تقدیر از اعضای کانون‌های سالمندان تحت عنوان " گنجینه‌های شهر " فردا ده مهر در بوستان جوانمردان برگزار می شود. این مراسم با حضور هزار و 500 نفر از اعضای کانون‌ها برگزار و از سالمندان موفق مورد تقدیر می‌شود.  
 
وی گفت: برپایی پیاده روی ده هزار سالمند در بوستان بعثت همزمان با آغاز هفده سلامت به عنوان سرآغاز این فعالیت‌های توانست نظر مساعد شهروندان و مسوولان را به همراه داشته باشد و اکنون به مناسبت روز جهانی و هفته سالمند برنامه‌های متنوع آموزشی و فرهنگی سلامت محور در سطح شهر برگزار خواهد شد.  
 
مدیرکل سلامت  شهرداری تهران با اشاره به برنامه‌های منطقه‌ای هفته سالمند گفت: 7 عنوان برنامه با محوریت خانه‌های سلامت سرای محلات 374 گانه در سطح مناطق برگزار خواهد شد که از میان می توان به برگزاری بیش از هزار کلاس و کارگاه آموزشی با موضوع‌های مبتلا به دوران سالمندی، گردهمایی  و همایش، تقدیر از مسن‌ترین سالمند منطقه همچنین برگزاری 80 تور آموزشی و تفریحی برای اعضای کانون‌های سالمندان اشاره کرد.  
 
گلمکانی ادامه داد: برگزاری جشنواره غذا با حضور بانوان سالمند عضو کانون‌ها، بازدید مدیران شهری از سرای سالمندان، برپایی ایستگاه‌های سلامت و ارایه خدماتی نظیر انجام تست قند و فشار خون، مشاوره پزشکی، تغذیه و توزیع اقلام آموزشی در 5 ایستگاه اصلی مترو همچنین اهدای شاخه گل به سالمندان عناوین مهمترین برنامه‌های شهرداری تهران در هفته سالمند را به خود اختصاص داده‌اند.  
مدیرکل سلامت شهرداری تهران بااستناد به آمار سرشماری سال 90 ضمن تاکید لزوم برنامه‌ریزی جدی مسوولان برای مقابله با پدیده سالمندی جمعیت گفت: نرخ سالمندی جمعیت در سرشماری سال 90با افزایش تقریبی یک درصد نسبت به سال 85، به 2/8 رسیده است. این آمار نشانگر روند رو رشد جمعیت سالمند در کشور که اتفاق خوشایندی نیست و به طور قطع لزوم برنامه‌ریزی جدی و دقیق مسوولان برای مقابله با پدیده سالمندی جمعیت را یادآوری می کند./ز
 

برچسب ها: سالمند ، تقدیر ، شهرداری
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.