سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شهرکرد /

افزایش ماندگاری مسافران در استان چهارمحال و بختیاری

مدیركل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان چهارمحال و بختیاری گفت: میزان ماندگاری مسافران ورودی به این استان در تابستان سالجاری، در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، 15 درصد افزایش یافت.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شهرکرد

مژگان ریاحی، همزمان با هفته جهانگردی در جمع خبرنگاران استان چهارمحال و بختیاری، با اشاره به ورود 9 میلیون و 559 هزار و 676 نفر گردشگر به استان چهارمحال و بختیاری در تابستان سالجاری، اظهار داشت: بیشتر این گردشگران از استان های تهران، اصفهان، شیراز خوزستان و بوشهر به استان چهارمحال و بختیاری سفر كرده اند.

وی در ادامه، با تبیین برنامه های پیش بینی شده برای هفته جهانی جهانگردی در استان چهارمحال و بختیاری، اضافه كرد: راه‌اندازی اتوبوس گردشگری در استان به منظور آشنایی مردم با جاذبه ها، برگزاری نمایشگاه عكس از طبیعت و آداب و رسوم مردم استان، برگزاری مسابقات فرهنگی در مدارس و بهره برداری از هتل گردشگری بروجن از برنامه‌های این اداره‌ كل در هفته گردشگری است.

ریاحی، حضور استان در نمایشگاه روستایی و عشایری، اقوام، موسیقی، آیین های سنتی و صنایع دستی كشور در مجموعه سعدآباد تهران و حضور در نمایشگاه دفاتر خدمات مسافرتی و جهانگردی، هتل ها و اصحاب رسانه، كتاب و مطبوعات گردشگری كشور در مجموعه نیاوران تهران در هفته گردشگری را از دیگر برنامه های این اداره كل در هفته گردشگری برای معرفی جاذبه های استان به مردم عنوان كرد.

مدیركل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان چهارمحال و بختیاری، برگزاری جشنواره طبیعت گردی با حضور تورگردانان حرفه ای كشور، همكاری در شركت در هفته فرهنگ و هنر استان در تهران، جشنواره غارنوردی، پارگلایدر، فرود از ارتفاع و برگزاری نمایشگاه سراسری صنایع دستی در شهركرد را از اقدامات این اداره كل برای رونق گردشگری و صنایع دستی و آشنایی بیشتر گردشگران كشوری با جاذبه های چهارمحال وبختیاری بیان كرد.

ریاحی، مرمت 21 مسجد تاریخی استان با دو میلیارد و 600 میلیون تومان اعتبارات ملی و استانی و تسریع در صدور كارت بیمه فعالان صنایع دستی را از دیگر اقدمات این اداره كل طی شش ماه گذشته بیان كرد./س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.