سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

يك منتقد سينما:

"بي خداحافظي" فيلم مبتذلي نيست

فيلم سينمايي "بي خداحافظي" فيلم تجاري قابل احترامي است كه به هيچ وجه مبتذل نيست.

فرانك آرتا منتقد سينما در گفتگو با خبرنگار حوزه سينما باشگاه خبرنگاران در خصوص فيلم سينمايي "بي خداحافظي" ساخته‌ي احمد اميني گفت: احمد اميني كارگرداني است كه سال ها در مجله فيلم نقد نوشته و كاملا به سينما آشنايي دارد.
وي افزود: "بي خداحافظي" يك نوع تك نگاري است كه تاكنون به آن كمتر پرداخته شده و بعد از انقلاب اسلامي در مورد افرادي كه در قيد حيات نيستند فيلم و سريال ساختيم اما تاكنون در مورد هنرمند زنده فيلمي ساخته نشده است.
آرتا ادامه داد: "بي خداحافظي" از اين جهت كه زندگي فردي زنده را روايت مي‌كند يك اتفاق جالب در سينماي ايران است.
وي تصريح كرد: "بي خداحافظي" فيلمي براساس زندگي رضا صادقي خواننده پاپ نيست ولي به هر حال مي‌تواند كار جديدي را به سينما ارائه دهد به همين دليل چون شخصيت خود رضا صادقي همان بازيگري است كه نقش خودش را بازي مي‌كند اتفاقي است كه تاكنون در سينما سابقه نداشته است.
اين منتقد اظهار داشت: اميني با دادن نقش هاي جانبي به بازيگران مطرح توانسته به جذابيت فيلم اضافه كند.
آرتا بيان كرد: درست است كه مردم رضا صادقي را مي شناسند اما رضا صادقي شخصيت خيلي مطرح و سوال برانگيزي نيست ولي با اين وجود اميني تلاش كرده با نحوه ي روايت، فيلمي فرهنگي و پرفروش بسازد.
وي تصريح كرد: اميني با سابقه كاري كه داشته و با توجه به اينكه سينما را به خوبي مي‌شناسد توانسته كه اين پيوند را ايجاد كند يعني "بي خداحافظي" فيلم تجاري است كه حداقل مي توان درباره‌ي آن با احترام صحبت كرد و تا حدي هم موفق بوده و به هيچ وجه فيلم مبتذلي نيست.
اين منتقد بيان كرد: اگر فيلم نامه نگاه مستند تري به زندگي رضا صادقي داشت فيلم بهتر و موفق تري مي‌شد.
وي افزود: اگر درباره ساخت زندگي شخصيت هاي زنده معاصر فرهنگي، سياسي، اجتماعي جرات نزديكي به زندگي آنها را داشتيم فيلم هاي موفق تري ساخته مي‌شد اما چنين چيزي در سينماي ما مرسوم نيست و گويا ساخت چنين آثاري يك نوع جسارت مي‌خواهد.
وي اظهار داشت: اگر "بي خداحافظي" فيلم مستند بود و بخشي از زندگي واقعي و موثق رضا صادقي را به تصوير مي كشيد خيلي جذاب تر بود.
آرتا خاطرنشان كرد: "بي خداحافظي" شناسنامه رضا صادقي نيست به همين دليل يك فيلم داستاني است كه مي‌توانست درباره‌ي هر خواننده اي ساخته شود./ي2

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.