سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آغاز انتخابات پارلماني گرجستان

انتخابات پارلماني گرجستان روز دوشنبه ساعت هشت به وقت محلي (چهار به وقت گرينويچ) آغاز شد و تا ساعت بيست به وقت محلي (شانزده به وقت گرينويچ) ادامه خواهد داشت.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از  خبرگزاري فرانسه ،حزب" ميخاييل ساکاشويلي" رئيس جمهور گرجستان در اين انتخابات با ائتلاف مخالفان به رهبري يک ميلياردر رقابت مي کند.
حدود سه ميليون و ششصد هزار رأي دهنده براي انتخاب صد و پنجاه نماينده پارلمان پاي صندوق هاي رأي فراخوانده شدند.
احتمال مي رود رسوايي شکنجه در زندان هاي گرجستان بر نتيجه اين انتخابات تأثير گذار باشد.
دو هفته پيش انتشار ويدئوهايي از صحنه هاي شکنجه در زنداني در تفليس تظاهرات را در سراسر اين کشور و محکوميت جامعه بين المللي را به دنبال داشت و حزب حاکم را در وضعيتي حساس قرار داد.
"ميخاييل ساکاشويلي" و "بيدزينا ايوانيشويلي" در رأس ائتلاف اصلي مخالفان، در مبارزات انتخاباتي که به گفته ناظران سازمان امنيت و همکاري اروپا با «اظهارات تحريک آميز و تهاجمي» همراه بود، به شدت به تخريب يکديگر پرداختند.
 ائتلاف مخالفان موسوم به «رؤياي گرجستان» ساکاشويلي را به روي کار آوردن رژيمي خودکامه متهم مي کند.
ساکاشويلي مي گويد مخالف اصلي او، اگر به قدرت برسد، به روند نوسازي کشور پايان خواهد داد و آن را به گذشته اش که سرشار از فساد و هرج و مرج بود باز خواهد گرداند.
اين انتخابات به ويژه از آن جهت حائز اهميت است که تغييرات در قانون اساسي از سال 2013  که دوره دوم رياست جمهوري ساکاشويلي به پايان مي رسد، اختيارات پارلمان و نخست وزير را افزايش و اختيارات رئيس جمهور را کاهش خواهد داد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.