سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تبریز/

تصویب کمک چهل میلیارد ريالی کلانشهر تهران براي کمک به مناطق زلزله زده

رئیس شورای عالی استانها گفت: در جهت تسهیل و ارائه مجوز به شهرداری های کلانشهرها و سایر شهرداری ها به مناطق زلزله زده در جلسه اخیر شورای عالی استانها مصوب شده که شهرداری ها به نحو ممکن با تمام امکانات به مناطق زلزله زده کمک كنند.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران تبریز، چمران ديروز در بازدید از مناطق زلزله زده اهر گفت: دراین راستا به کلانشهر تهران مجوز داده شده مبلغ 40 میلیارد ريال نیز علاوه بر کمک های نقدی و جنسی همکاران کلانشهرها و شهرداریهای مناطق به امر بازسازی مناطق زلزله زده کمک كنند.

وی، اظهار امیدواری کرد :شهرداریها و شوراها با برنامه ریزی مناسب در بازسازی مناطق زلزله زده به یاری آسیب دیدگان بشتابند و در امر بازسازی مشارکت جدی كنند.

وی، نقش شوراها را در امر تعامل، هماهنگی و مشارکت مردم در امور عام المنفعه بسیار مهم توصیف کرد و افزود: شوراها به عنوان نمایندگان واقعی مردم نقش اساسی دراین زمینه دارند و شوراها می توانند به عنوان نمایندگان مردم نقش خود را در عمران و آبادانی و جذب مشارکتهای مردمی به خوبی ایفاء کنند.

رئیس شورای شهر تهران وقوع این گونه حوادث را فرصتی مناسب برای ارائه مدیریت در بحرانهاست که دراین راستا به جهت توانمندی شهرداری تهران، مدیریت بحران کلانشهر تهران به شهرداری سپرده شده و دراین امر هم خیلی فعال است و حضور موثر اعضای این ستاد در منطقه زلزله زده می تواند علاوه بر کمک موثر به مسئولان منطقه زلزله زده می تواند به عنوان تجربیات موثر در بحرانهای بعدی مورد استفاده قرار گیرد.

وی تلاش های انجام شده در ساخت و ساز مناطق روستایی و امداد رسانی دراین مناطق را قابل توجه عنوان کرد و افزود: همه باید تلاش کنیم در یک حرکت جهاد گونه به یاری آسیب دیدگان بشتابیم و تا رسیدن فصل سرما سرپناه مناسب برای اهالی آسیب دیده فراهم كنيم.

وی، حجم عملیات را خیلی وسیع عنوان کرد و خواستار همراهی و همکاری مردم و خیرین و مسئولان دراین زمینه شد./ب

برچسب ها: تصویب ، کمک ، مناطق زلزله
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.