سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تبریز/

ساخت و ساز در روستاها از شتاب ویژه ای برخوردار است.

استاندار آذربایجان شرقی گفت: با تأمین مصالح مورد نیاز و حمل آن به مناطق زلزله زده ساخت و ساز در روستاهای آسیب دیده از شتاب ویژه برخوردار است.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران تبریز، بیگی ديروز در جلسه ستاد مدیریت بحران کشور در اهر گفت: با هماهنگی های انجام شده کلیه امکانات و ماشین آلات و تجهیزات دستگاههای خدماتی در خدمت مناطق زلزله زده بوده با هماهنگی بنیاد مسکن و ستادهای معین، فرمانداری ها و سایر دستگاههای ذیربط در تمامی روستاها ساخت و ساز جان گرفته و قریب به ده هزار واحد مسکونی بعد از اتمام اوار برداری عملیات اجرایی ساخت آنها آغاز شده و بیش از 50 درصد از این اماکن در دست احداث در مرحله فونداسیون، یتن ریزی، اسکلت بندی، سقف و دیوار چینی هستند.

رئیس ستاد مدیریت بحران گفت: برای تسریع در ساخت تمامی اماکن آسیب دیده روستایی با تشکیل ستاد بازسازی اماکن مسکونی و دامی و تجمیع ادارات مرتبط جهاد کشاورزی، بنیاد مسکن، سازمان نظام مهندسی، بانک مسکن و کشاورزی در کمترین زمان ممکن مراحل تکمیل پرونده به اتمام رسیده است و مراحل اداری و معرفی بانکی که ساکنین دائمی این روستاها هستند در اولویت ساخت و ساز قرار گرفته اند و مابقی اماکن روستایی آسیب دیده از زلزله که مربوط به ساکنان فصلی روستاها می باشند در اولویت دوم ساخت قرار داده شده اند که از سال آینده نیز این اماکن آنها نیز نوسازی می شوند.

وی، افزود: خوشبختانه با اهتمام دستگا های اجرایی بخصوص وزارت راه و شهرسازی و بنیاد مسکن مرحله آوار برداری در شرف اتمام می باشد که این امر کمک خواهد کرد که ماشین آلات موجود در امر حمل مصالح ساختمانی قرار گرفته و در ساخت و ساز تسریع شود.

وی، عملیات امداد و نجات و اسکان اضطراری در زلزله اخیر آذربایجان شرقی را که با سرعت کم نظیر و در کمترین زمان ممکن انجام شده کم نظیر و در نوع خود بسیار قابل توجه و قابل ثبت در حوزه امداد رسانی عنوان کرد.

این مقام مسئول در مورد شهرها نیز اعلام کرد: با همکاری شهرداریها، نظام مهندسی، ستادهای معین بنیاد مسکن تکمیل پرونده دراین شهرها نیز به اتمام رسیده و واحدهای آسیب دیده جهت اخذ وام به بانک مسکن معرفی شده اند که صدور پروانه به این واحد نیز رایگان بوده و شهرداری ها موظف به صدور پروانه در کمترین زمان ممکن شده اند.

وی، در خصوص اماکن دامی در روستاها نیز گفت: اماکن دامی از محل بلاعوض بصورت انبوه و پیش ساخته توسط بنیاد مسکن و سپاه در حال ساخت می باشد و قسمتی اعظمی از این اماکن دامی در روستا نصب و مابقی در حال حمل به منطقه می باشند.

استاندار آذربایجان شرقی نقش خیرین را بسیار مهم عنوان کرد و خواستار همراهی و همکاری خیرین در ساخت اماکن عمومی و عام المنفعه شد.

وی، در پایان از همراهی خوب شورای هماهنگی مدیریت بحران، اعضای ستاد قدردانی و انعکاس به موقع و مطلوب امر امداد رسانی، ساخت و ساز، انعکاس مسائل و مشکلات مناطق زلزله زده توسط رسانه ملی قدردانی کرد./س

 

برچسب ها: ساخت ، ساز ، شتاب
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.