سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تبریز/

گشایش نمايشگاهي از صنايع دستي در آذربايجان شرقي در محکومیت اهانت به پيامبر اسلام

رئيس سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري گفت: نمايشگاهي از آثار شاخص هنرمندان صنايع دستي استان در شهر تبريز، در محکومیت انتشار فیلم موهن اهانت به پيامبر اعظم گشایش یافت.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران تبریز، تراب محمدي افزود: این نمایشگاه همزمان با هفته گردشگري در تبريز گشايش يافته و به نمايش آثار صنايع دستي هنرمندان استان می پردازد که از مقام معنوی پيامبر گرامي و ائمه اطهار و مضامین دینی دین مبین اسلام الهام گرفته است .

وی تشریح کرد: با توجه به اينكه بسياري از هنرمندان رشته هاي مختلف صنايع دستي در آذربايجان شرقي در خلق آثار خود از اسامي پيامبر، ائمه اطهار و اسماء متبرك الهي بهره مي گيرند، بخشي از شاخص ترين آثار توليد شده در اين راستا به منظور پاسخگويي به اهانت هاي وارد شده به ساخت مقدس پيامبر عظيم الشان اسلام ، در قالب يك نمايشگاه گروهي نمايش داده مي شوند.

محمدي هنر اسلامي و ايراني را الهام گرفته از اسماء الهي و پيامبر و ائمه اطهار دانست و گفت: با توجه به ارتباط تنگاتنگ هنر اسلامي بااسامی و کلام و گفتار ائمه و پيامبر، بسياري از آثار توليد شده به ويژه در رشته هاي هنری خطاطي، تذهيب، منبت، معرق چوب ، معرق کاشی ، كاشي هاي هفت رنگ و سفال از اين اسامي متبرك و مقدس الهام مي گيرند.

رئيس شوراي فني صنايع دستي استان يادآور شد: اين نمايشگاه همزمان با ایام هفته گردشگري و روز « گردشگری ، میراث معنوی ، تمدن اسلامی » در محل خانه پروين اعتصامي در تبريز گشايش يافته وحداقل به مدت دو هفته پذيراي عموم شهروندان و گردشگران و بازديدكنندگان خواهد بود.

محمدي خاطرنشان كرد: در اين نمايشگاه آثار شاخص توليد شده هنرمندان رشته هاي مختلف صنايع دستي آذربايجان شرقي در ارتباط با پيامبر گرامي اسلام، ائمه اطهار و اسماء متبرك خداوند به مدت دو هفته نمايش داده خواهد شد./س

برچسب ها: گشایش ، نمایشگااه ، صنایع
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.