سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

یاسوج/ا

پیش بینی تولیدات باغی امسال دركهگیلویه وبویراحمد227هزار تن اعلام شد

معاون بهبود و تولیدات گیاهی سازمان جهاد كشاورزی كهگیلویه وبویراحمد میزان پیش بینی تولید امسال 23 محصول باغی در سطح استان را افزون بر 227 هزار تن اعلام كرد و افزود: میزان تولید محصولات باغی در سال گذشته 188 هزار تن بود.

 
'رضا عنایتی' روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران یاسوج  سطح زیركشت باغات استان را هم اكنون افزون بر 43 هزار هكتار عنوان كرد و افزود: میزان تولید محصولات باغی در استان سالانه افزون بر 250 هزار تن است.
وی افزود: یكی از سیاست ها و رویكرد های اصلی سازمان جهاد كشاورزی توسعه باغات دیم در اراضی شیب دار بویژه در مناطق سردسیری استان است.
عنایتی اظهار داشت: شرایط توپوگرافی و اراضی حاصلخیز در استان كهگیلویه وبویراحمد فرصت مناسبی را برای كشت و توسعه باغات بوجود آورده است كه باید بتوان از این ظرفیت و توان بالقوه نهایت بهره و استفاده لازم را برد.
وی برخی از محصولات عمده باغی كه امكان توسعه آنها در اراضی شیب داربویژه در مناطق سردسیری استان بیشتر است را شامل گردو، انگور و سیب عنوان كرد.
عنایتی اظهار داشت: شهرستان های بهمئی ، كهگیلویه و گچساران برای كشت انواع مركبات مناسب است.
معاون بهبود و تولیدات گیاهی سازمان جهاد كشاورزی كهگیلویه وبویراحمد گفت: امكان توسعه باغات تا سطح 110 هزارهكتار در اراضی شیب دار در این استان وجود دارد./س

برچسب ها: تولیدات ، باغی ، برداشت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.