سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تبریز/

تولید ملّی و افزایش سه برابری کشت کلزا در آذربایجان شرقی

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی گفت: اختصاص 10 هزار هکتار از اراضی استان در برنامه پنجم توسعه به کشت کلزا با توجه به صرفه جویی در آب از برنامه های مهم سازمان است.

 

ایوب ایرانی فام در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز افزود: زارعان استان در سال گذشته با کشت کلزا در 2500 هکتار از اراضی موفق به استحصال 5000 تن دانه روغنی کلزا شدند.

وی تصریح کرد: شهرستان های تبریز، آذرشهر و اُسکومستعد برای کشت و تولید دانه روغنی کلزا هستند.

ایرانی فام از ویژگی های این مناطق برای اجرای این طرح گفت و ادامه داد: سازگاری آب وهوایی و توانایی بهره برداری از آب کم و تولید محصول مناسب موجب اقتصادی شدن کلزا در این مناطق شده است.

وی یادآور شد: انتقال یافته های تحقیقاتی به مزارع، راندمان تولید و افزایش سطح زیرکشت در مناطق مستعد استان را در پی خواهد داشت.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی اقتصادی شدن تولید این محصول را ماحصل این طرح دانست و اظهار داشت: در صورت امکان افزایش عملکرد تا 4 تن در هکتار، محصول کلزا از سوی بهره برداران به طور کامل اقتصادی محسوب می شود.

وی متذکر شد: از دیدگاه کارشناسان موفقیت در اجرای این طرح قابل پیش بینی بوده و راندمان های ایده آل 6-4تن در هکتار قابل تصّور است.

ایرانی فام یادآور شد: تناوب مناسب گیاه کلزا با گندم را می توان پایه گذار این طرح قلمداد نمود./س

برچسب ها: تولید ، افزایش ، کلزا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.