سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شانزدهمین دوره مسابقات والیبال قهرمانی آسیا؛

سومین پیروزی جوانان ایران در برابر چین تایپه رقم خورد

تیم ملی والیبال جوانان کشورمان در سومین بازی خود در شانزدهمین دوره مسابقات قهرمانی آسیا موفق به شکست چین تایپه شد.

 به گزارش گروه ورزش باشگاه خبرنگاران؛ ملی پوشان جوان کشورمان در نخستین بازی مرحله دوم جام شانزدهم به مصاف چین تایپه رفت. ملی پوشان کشورمان در این بازی در سه بر یک به پیروزی رسیدند تا سومین برد خود را به دست آودند.
ملی پوشان جوان ایران در این دیدار در ست های اول، دوم و چهارم با امتیاز های 25 بر 21، 25 بر 22 و 25 بر 14 به پیروزی رسیدند. اما ست سوم را با امتیاز 25 بر 20 به حریف خود واگذار کردند.
سرمربی تیم والیبال جوانان کشورمان در این بازی نیز از ترکیب تیم ایران در دو بازی گذشته شامل علیرضا نصر اصفهانی، میلاد عبادی پور، محمد امیر محمد، محمد فلاح، شهاب احمدی، جواد حسین آبادی و رسول شهسواری (لیبرو) استفاده کرد.
شاگردان فرهاد نفرزاده سرمربی تیم والیبال جوانان کشورمان در ست نخست بازی امروز آغاز خوبی داشتند و چند امتیاز نیز از حریف جلو افتادند، اما در میانه راه این ست تیم دچار نوسان شد و با حریف در امتیاز 17 مساوی شد. تیم ایران از امتیاز 20 تمرکز خوبی پیدا کرد و کنترل بازی را در دست گرفت تا در نهایت ست اول را 25 بر 21 پیروز شد.
در ست دوم، دو تیم ایران و چین تایپه جدال خود را به صورت برابر با هم تا امتیاز 18 ادامه دادند. در این ست ایران در دفاع روی تور زیاد موفق نبود، اما در عوض در زدن آبشارها از روی دست مدافعان تایپه و حملات سرعتی نسبتا موفق عمل کرد.
از نکات جالب ست دوم این بود که برای کسب امتیاز 17، بیش از شش بار توپ در زمین دو تیم چرخید و دفاع شد تا در نهایت تیم ایران این امتیاز را از آن خود کرد. در نهایت تیم ملی والیبال جوانان ایران نتیجه ست دوم را نیز با امتیاز 25 بر 22 از آن خود کرد.
در ست سوم بازیکنان ایران به همان مشکل روحی و روانی دو بازی قبلی خود دچار شدند به گونه ای که تصور کردند با پیروزی در دو ست، دیگر پیروزی میدان خواهند بود. بنابر این تمرکز خود را از دست دادند و در میانه این ست هفت امتیاز متوالی را به چین تایپه واگذار کردند. تیم ایران در نهایت این ست را 25 بر 20 به حریف واگذار کرد.
کار گروهی چین تایپه در این بازی برابر ایران خوب بود، اما سطح فنی این تیم بیشتر از این نبود که در برابر ایران به پیروزی برسد. اگر در این دیدار نیز امتیازهای به دست آورد، به دلیل اشتباهات بازیکنان ایران بود. تیم چین تایپه ست چهارم را نیز با امتیاز 25 بر 14 به ایران واگذار کرد تا در نهایت سه بر یک مغلوب شده باشد.
بازیکنان هندوستان که فردا دوشنبه با ایران بازی دارند، بازی ایران و چین تایپه را در سالن تماشا کردند تا بیشتر با بازی ملی پوشان جوان کشورمان آشنا شوند.
تیم ملی والیبال جوانان کشورمان در دو دیدار قبلی خود تیم های استرالیا و ترکمنستان را به ترتیب سه بر یک و سه بر صفر شکست داده است.
حدود یک هزار و 500 نفر بازی دو تیم ایران و چین تایپه را در سالن غدیر ارومیه تماشا کردند./آق
برچسب ها: والیبال ، اسیا ، چین تایپه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.