سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شهرکرد /

ایران، دارای رتبه سوم تولید بادام در جهان

معاون آموزش و ترویج سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج كشاورزی وزارت جهاد كشاورزی، با بیان تولید حدود 200 هزار تن بادام آبی و دیم در كشور گفت: ایران، پس از امریكا و اسپانیا، رتبه سوم تولید بادام جهان را داراست.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شهرکرد :

پیمان فلسفی، در اولین جشنواره ملی بادام در شهركرد افزود: دو میلیون هكتار از اراضی دنیا به كشت بادام اختصاص دارد و سالانه، 2.5 میلیون تن بادام در این باغات، تولید و روانه بازار مصرف می شود.

وی اظهار داشت: در ایران، 150 هزار هكتار باغ بادام آبی و 76 هزار هكتار باغ بادام دیم وجود دارد.

فلسفی همچنین بیان داشت: 154هزار و 352 تن محصول بادام آبی و بیش از 37 هزار تن بادام دیم در كشور تولید می شود.  

وی ادامه داد: در زمینه تولید و سطح زیر كشت بادام، استان های چهارمحال و بختیاری، آذربایجان شرقی، فارس، خراسان رضوی، خراسان شمالی، مركزی و كرمان، به ترتیب، بیشترین میزان در كشور را به خود اختصاص داده اند.

معاون آموزش و ترویج سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج كشاورزی وزارت جهادكشاورزی، در زمینه اقدامات وزارت جهادكشاورزی برای افزایش تولید محصول بادام، اظهار داشت: سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج وزارت جهادكشاورزی، توسعه باغات بادام را به صورت ویژه در دستور كار دارد.

وی، تدوین الگوی كشت محصولات اساسی و ویژه، بهینه سازی مصرف آب با استفاده از روش های نوین آبیاری و افزایش بهره وری مصرف آب در هر واحد سطح تولید بادام و گسترش صنایع تبدیلی و مكانیزاسیون را از دیگر اقدامات این سازمان عنوان كرد.  

نخستین جشنواره ملی بادام، با حضور جمعی از مسئولان كشور، استان چهارمحال و بختیاری و كارشناسان سازمان جهادكشاورزی استان ها، به مدت یک روز، در تالار ابن سینای دانشگاه علوم پزشكی شهركرد برگزار شد. /س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.