سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نمایشگاه ملی توانمندی های صنایع هوايي از نظر کیفی پیشرفت داشته است

سومین نمایشگاه ملی توانمندی های صنایع هوایی از نظر کیفی و تعداد شرکت کنندگان دارای پیشرفت چشمگير نسبت به سالهای قبل بوده است.

به گزارش خبرنگار دانش هاي روز باشگاه خبرنگاران در نشست خبری سومین نمایشگاه ملی توانمندی های صنایع هوایی فضایی ایران علی محمد خانمحمدی، دبیر اجرایی نمایشگاه گفت: این نمایشگاه برای اولین بار در سال 89 و دومین بار در حال 90 بر پا شد و امسال نیز از 19 تا 21 مهر ماه در جاده تهران ،ده کرج روبروی پارک ارم برگزار خواهد شد.

وی افزود: این نمایشگاه به همت مسئولان محترم هوا فضا بنیان گذاری شده و در این در سال متوالی از نظر کیفی و تعداد شرکت کنندگان پیشرفت های قابل توجهی داشته است.

در ادامه منوچهر منطقی، رئیس سازمان صنایع هوایی فضای ایران اظهار داشت: ما سعی کرده ایم این نمایشگاه را دارای فلسفه ای مشخص کنیم به همین دلیل آن را در پیش نویس سند هوا فضا که در شورای انقلاب فرهنگی مصوب شده است داده ایم.

وی تصریح کرد: هوا نوردی عمومی دارای سرفصل های خاص خود است و ما در حال حاضر هواپیمایی با ظرفیت بین 2 تا 19 نفر را ساخته ایم که برای سفرهای شخصی مورد استفاده قرار می گیرند و تمامی تجهیزات آن اعم از موتور هوایی، الکترونیک هوایی و قطعات مربوط به آن صد در صد بومی هستند.

منطقی عنوان کرد: در تمام دنیا برای اینکه صنایع هوا فضای مورد استفاده قرار گیرد نیازمند یک مدیریت جامع که باعث استفاده از بخش خصوصی می شود ،است.

هدف اصلی نمایشگاه دانش بنیان کردن علم هوا فضا است

وی تاکید کرد: با مشارکت بخش خصوصی ما می توانیم قطعات مورد نیاز هوا فضا را بررسی و طراحی و تولید کنیم و در این دوره های طراحی و ساخت قطعات است.

منطقی یاد آور شد: هدف اصلی و الويت آن دانش بنیان کردن هوا فضا و تامين زنجیره محصولات به صورت ملی و داخلی می باشد.

ایرج ابراهیمی رئیس اتحادیه صنایع هوایی فضایی ایران در ادامه گفت: اتحادیه هوا فضای ایران به صورت قدرتمند در نمایشگاه هوا فضا که هر ساله در کیش برگزار می شود شرکت می کند و با استقبال گسترده علاقمند به این عدم مواجه می شود.

وی افزود: تعداد مخاطبان نمایشگاه هوا فضا در ایران بسیار بی شمار است و به همین دلیل است که هر سال و بدون وقفه برگزار می شود و سازمان فضایی ایران، اتحادیه صنایع هوا فضا و مرکز فناوری های ریاست جمهوری آن را مورد حمایت قرار می دهند.

 توسعه صادرات محصولات هوا فضا به وسیله نمایشگاه

ابراهیمی توسعه صادرات محصولات هوا فضای بومی ایران و ایجاد جایگاه برای بخش خصوصی را از جمله اهداف مهم این نمایشگاه دانست و افزود: طرح هایی که بخش خصوصی ارائه می دهد بسیار قابل توجه و پر اهمیت است و این نمایشگاه فرصت مناسبی برای مسئولان جهت اعتماد به بخش های خصوصی و ساخت زير ساخت ها است.

ابراهیمی تاکید کرد: در این فرصت ها شرکت ها با هم آشنا و به تبادل اطلاعات علمی می پردازند که نتیجه آن سرعت بخشیدن به طراحی و ساخت پروژه های بزرگ می باشد.

وی بخش خصوصی صنعت هوا فضا را بخش آسیب پذیری دانست و یاد آور شد: این بخش به دلیل نو نهال بودنش با کوچکترین تغییرات آسیب می بیند.

خانمحمدی اظهار داشت: امیدواريم نهال بخش خصوصی به یک درخت تنومند تبدیل شود تا دولت و مردم از مزایا و دستاوردهای آن استفاده کنند.

منطقی اظهار داشت: اصلی ترین محصولات در نمایشگاه کیش رونمایی می شود و ما درایران صرفا به صادرات و در معرض دید گذاشتن قطعات ایرانی خواهیم پرداخت./ع2
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.