سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

واگذار 17 ميليون هکتار از مراتع کشور به بهره برداران

تاکنون حدود 17 ميليون هکتار از اراضي جنگلي و مرتعي کشور به بهره برداران و عشاير فعال در اين بخش واگذار شده است.

به  گزارش سرويس اقتصادي باشگاه خبرنگاران به نقل از دفتر امور مراتع سازمان جنگلها، مديرکل دفتر امور مراتع سازمان جنگلها ، مراتع و آبخيزداري گفت: 916 هزار خانوار، از مراتع کشور و عرصه هاي جنگلي بهره برداري مي کنند.

سرداري با اشاره به وجود 32 ميليون هکتار اراضي مرتعي و جنگلي قابل واگذاري در کشور به بهره برداران اين بخش گفت: دولت براي واگذاري حدود 15 ميليون هکتار اراضي باقيمانده نيز برنامه جامع تهيه کرده است.

وي بهره برداري اصولي و صحيح از مراتع، جلوگيري از تخريب مراتع و عرصه هاي جنگلي، افزايش درآمد جنگل نشينان و بهره برداران عرصه هاي جنگلي و توسعه مشارکت مردم در طرح هاي صيانت از عرصه هاي جنگلي را از اهداف اجراي اين برنامه بيان کرد.

مديرکل دفتر امور مراتع سازمان جنگلها، مراتع و آبخيزداري گفت: تغيير اقليم درکشور،کاهش بارندگيها و تغيير الگوي بارش از برف به باران در کشور، فعالان اين بخش را با مشکلات زيادي مواجه کرده و لازم است براي بهره برداري اصولي از مراتع کشور با فعالان آن همکاري شود.

سرداري با تاکيد بر لزوم همکاري دستگاه هاي متولي در بخش کشاورزي و مرتع و تشريح خدمات عشاير و بهره برداران مراتع کشور افزود : 50 درصد گوشت قرمز کشور را عشاير توليد مي کنند و ضروري است دستگاه ها براي تامين نيازهاي اقتصادي کشور با يکديگر مشارکت کنند./س
برچسب ها: جنگل ، مرتع ، عشایر
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.