سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

زنجان/

دانشگاه تحصیلات تکمیلی زنجان رتبه 37 را از آن خود کرد

دانشگاه تحصیلات تکمیلی علوم‌پایه زنجان رتبه 37 را در یک بازه زمانی 20 ساله با 577 مقاله و 63 صدم درصد مشارکت در تولید مدارک دارد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکز زنجان یک استاد دانشگاه گفت: در یک رتبه‌بندی دانشگاه‌های کشور بر اساس تعداد مقالات ISI اولین رتبه را دانشگاه تهران با 10 هزار و 39 مقاله و 03/11 درصد مشارکت در تولید مدارک دارد و دانشگاه زنجان نیز با 640 مقاله و 70 صدم درصد مشارکت در تولید علم رتبه 37 را دارد.

نجف‌پور افزود: ایران از لحاظ تولید علم جایگاه نخست را در منطقه دارد و سایت علمی اکسوپوس نیز پیش‌بینی کرده است که اگر ایران همین روند را در تولید علم پیش بگیرد در سال 2018 رتبه چهارم را در جهان احراز می‌کند و رشد علمی هر کشوری بر مبنای شاخص‌های مختلف که 150 شاخص را دربر می‌گیرد سنجیده می‌شود و رشد متوازن علمی در ایران می‌تواند ما را در رسیدن به این مقام کمک کند.

وی ادامه داد: ایران در حال حاضر با تولید بیش از 23 هزار مقاله علمی ISI و بین‌المللی در سال 2012 رتبه 16 جهان را به خود اختصاص داده است.

این استاد دانشگاه خاطرنشان کرد: معمولاً دانشجویان و محققان موقع نوشتن کارهای پژوهشی خود و حتی مدت‌ها قبل‌تر برای انجام پژوهش به دنبال مجلات معتبر می‌گردند و از طرف دیگر برای گردآوری مطالب علمی ابتدا بهتر است مجلات معتبر مورد توجه قرار گیرد در هر دو مورد مجلات و مقالات ISI اهمیت ویژه‌ای دارند./س

برچسب ها: دانشگاه ، تحصیلات ، تکمیلی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.