سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نمایش ساز اهدایی مخترع ساز به ایران در کوشک احمدشاهی

نمایشگاهی از آلات و ادوات موسیقی نایاب همچون سازی که توسط مخترع ساز به ایران اهدا شده است در کوشک احمدشاهی مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران برپا شده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران و به نقل از روابط عمومی مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران، این ساز بسیار نایاب که جُنبش نام دارد طی سفر رضا خان به ترکیه، در سال 1313 هجری خورشیدی توسط مخترع ساز، زین العابدین به وی اهدا شده است.

همچنین در این نمایشگاه نوع دیگری از ساز به نام Kora که نوعی چنگ آفریقایی بسیاز زیبا است و در جنوب سنگال نواخته می شود در معرض دید قرار گرفته است.

گرامافون، سیتر چینگ، ارگ، تنبک، درامز و ماریمبا از جمله دیگر آلات موسیقی هستند که در این نمایشگاه به نمایش عموم گذاشته شده اند.

آلات و ادوات موسیقی به نمایش درآمده در این نمایشگاه، مربوط به سال های مختلف تاریخی و متعلق به دوره پهلوی هستند که از مخزن کوشک احمدشاهی خارج شده و جهت بازدید عموم علاقه مندان در معرض دید قرار گرفته اند.

علاقه مندان جهت بازدید از نمایشگاه سازهای موسیقی می توانند طی فصل پاییز از ساعت 9 تا 17 به کوشک احمد شاهی مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران واقع در میدان شهید باهنر (نیاوران) مراجعه کنند./ي2
برچسب ها: نمایش ، کوشک ، احمدشاهی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.