سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در پي تكرار ادعاي واهي امارات بر سر مالكيت جزاير سه‌گانه مطرح شد؛

حقيقت پور: ايران بر سر مالکيت جزاير سه‌گانه مذاكره نمي‌كند

نائب رئيس كميسيون امنيت‌ملي و سياست خارجي مجلس با اشاره به تكرار ادعاي واهي امارات در سازمان ملل درباره جزاير سه‌گانه گفت: جمهوري اسلامي هيچ گونه مذاکره‌اي بر سر مالکيت اين جزاير نداشته و به امارات متحده عربي نيز پيشنهاد مي‌کنيم تا دست از اين ادعاهاي واهي خود بردارد.

منصور حقيقت پور نماينده اردبيل، سرعين و نمين در مجلس شوراي اسلامي در گفتگو با خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران با اشاره به ادعاي واهي امارات بر جزاير سه گانه و درخواست وزير امور خارجه اين کشور براي مذاکره در اين زمينه گفت: جمهوري اسلامي هيچ گونه مذاکره‌اي بر سر مالکيت اين جزاير نداشته و به امارات متحده عربي نيز پيشنهاد مي‌کنيم تا دست از اين ادعاهاي خود بردارند.

وي افزود: امارات آلت دست آمريکاست و آمريکا نيز در تلاش است تا با ايجاد اختلافات بيهوده شرايط منطقه را بحراني کند تا بتواند در منطقه بماند و درخواست امارات براي مذاکره درباره جزاير سه گانه خوراک داخلي اين روزهاي آمريکاست.

نايب رئيس کميسيون امنيت ملي هم چنين تصريح کرد: امارات متحده عربی به عنوان کشوری نوظهور و بدون ریشه، در تلاش است تا با تاریخ‌سازی برای خود هویت و اعتبار کسب کند و بر این اساس برای اینکه حرفی در مجامع بین‌المللی برای گفتن داشته باشد بحث مالکیت بر جزایر را تکرار می‌کند.

گفتني است؛ عبدالله بن زاید آل نهیان، وزیر امور خارجه امارات متحده عربی بار دیگر از تریبون مجمع عمومی سازمان ملل متحد ادعاهای بی اساس را درباره جزایر سه گانه جمهوری اسلامی ایران در خلیج فارس تکرار کرد و از کشورهای مختلف جهان خواست تا ایران را به طرح این مسئله در دادگاه لاهه تشویق کنند.

انتهاي پيام/ب2
برچسب ها: جزیره ، امارات ، مالکیت ، مذاکره
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.