سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

احساس وجود جسم خارجی در چشم، نشانه ای از التهاب ملتحمه

یک متخصص بیماری های چشم گفت: علاوه بر قرمزی چشم، احساس وجود شن ریزه یا جسم خارجی در چشم نیز می تواند نشانه ای از التهاب ملتحمه چشم باشد

امیر علی شایسته، متخصص بیماری های چشم در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت:  التهاب ملتحمه چشم، التهاب غشای نازک و شفافی است که روی سفیدی چشم (صلبیه) و سطح داخلی پلاک ها را پوشانده است.

وی با بیان این که تشخیص و درمان به موقع التهاب ملتحمه چشم بسیار مهم است، اظهار داشت: هم در نوع آلرژیک و هم در نوع عفونی این مشکل چشمی، تشخیص به موقع عارضه می تواند به درمان کامل بیماری کمک کند.

شایسته با اشاره به این که مهم ترین علامت التهاب چشم، قرمزی چشم بر اثر التهاب ایجاد شده است، تاکید کرد: علاوه بر قرمزی چشم، احساس وجود شن ریزه یا جسم خارجی در چشم نیز می تواند نشانه ای از التهاب ملتحمه چشم باشد.

وی خاطر نشان کرد: التهاب ملتحمه چشم در اغلب موارد با یک معاینه ساده چشم پزشکی تشخیص داده می شود و البته در مواردی ممکن است برای تشخیص نوع دقیق عامل بیماری به ویژه در موارد عفونی، ترشحات چشم بیمار برای انجام کشت به آزمایشگاه فرستاده شود که در این موارد نیز به احتمال بسیار زیاد عامل بیماری به راحتی تشخیص داده می شود./ح
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.