سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وزارت ورزش و جوانان متوالی همسرگزینی نیست

وزیر ورزش و جوانان گفت: مساله ازدواج جوانان به دستگاه خاصی مانند وزارت ورزش و جوانان سپرده نشده است، بلکه تمامی دستگاه‌ها در این امر نقش بسیار مهمی دارند.

به گزارش گروه داجتماعی  باشگاه خبرنگاران ، نخستین نشست سراسری مراکز مشاوره ازدواج و تحکیم خانواده با رویکرد بومی اسلامی با حضور محمد عباسی وزیر ورزش و جوانان، محمد صادق اکبری معاون ساماندهی امور جوانان، الهیاری رییس سازمان روانشناسی سازمان کشور و مشاوره کشور، کارشناسان و صاحب نظران حوزه جوان برگزار شد.  
محمد عباسی وزیر ورزش و جوانان در این نشست اظهار داشت: جمعیت جوان در حال حاضر یک سوم کشور ما را تشکیل داده است و براساس گفته مقام معظم رهبری همه دستگاه‌ها باید به مسایل جوانان توجه ویژه داشته باشند و در این راستا باید همه دستگاه‌ها و سازمان‌ها از این امر حمایت کنند.
وی افزود: تشکیل خانواده و تحکیم آن از مهمترین مسایلی است که در همه دوره‌ها مطرح بوده و با توجه به تاخیر ورود قانون به این قضیه، تاکنون حتی آیین‌نامه اجرایی برای مراکز مشاوره‌ ازدواج به تصویب نرسیده است. بعضی‌ها براساس الگوهای شخصی و علمی به‌طور متفرق به این امور می‌پردازند اما این مساله قانون مشخصی می‌خواهد.  
عباسی در ارتباط با این‌که ازدواج تا چه اندازه پر اهمیت است، خاطر نشان کرد: آداب و رسوم امروز روزگار ما شناسایی این امر مهم را سخت جلوه داده، ولی آنچه که در اولویت وجود دارد ساماندهی امور مربوط به همسر گزینی است.
وزیر ورزش و جوانان افزود: مشکل اساسی ما در حال حاضر ملاک‌های همسرگزینی است. در این مقطع زمانی مراکز مشاوره باید در این امر مهم همکاری کنند و در مقابل جوانان هم باید با متخصصان و کسانی که نگاه عالمانه، مکتبی و مذهبی دارند آشنایی جامع‌تری پیدا کنند.
عباسی تصریح کرد: ضرورتی که در حال حاضر در جامعه حس می‌شود این نیست که سازمانی متولی این امر باشد، بلکه دولت با همکاری سازمان‌ها و دستگاه‌ها باید برای این امر سیاستگذاری کند. مساله ازدواج جوانان به دستگاه خاصی مانند وزارت ورزش و جوانان سپرده نشده است بلکه تمامی دستگاه‌ها در این امر نقش بسیار مهمی دارند.
وی در ادامه اظهار داشت: در همه بررسی‌های انجام شده علت طلاق تنها مشکلات مالی نیست بلکه این عامل می تواند تشدید کننده مشکلات در زندگی باشد.  هم‌اکنون در کنار همه موضوعات بسیاری از دغدغه‌های اجتماعی مربوط به قواعدی است که در زندگی لازم و توجه به این اصول باید پیش از آغاز زندگی باشد، درحالی‌که این روش‌ها در زندگی کاربردی نخواهند داشت، بنابراین مراجعه به مراکز مشاوره قبل از ازدواج بسیار مهم است.
وزیر ورزش و جوانان نقش خانواده‌ها در امر ازدواج بسیار مهم تلقی کرد و افزود: با توجه به این‌که نقش خانواده‌ها بسیار مهم است، اما کافی نیست. این در حالی است که هدایت کردن و راهنمایی از رسالت‌های معلمان و مربیان است و از خطاهای جبران ناپذیر جلوگیری می‌کنند.
وی گفت: جذب مشارکت و شناسایی مراکز مشاوره، ایجاد انگیزه و تحرک در جوانان، حمایت از طرح‌ها و ایده‌ها از مواردی است که در آیین نامه اجرایی مراکز مشاوره‌ای ازدواج به آن توجه ویژه شده است.
عباسی در خاتمه اظهار داشت: بعد از تصویب آیین نامه مراکز ازدواج، اگر اداره و سازمانی بخواهد آن را اداره کند بهترین افراد صاحب نظران و کارشناسان در حوزه ازدواج هستند که لازم است تخصص‌های خود را در این مسیر در اختیار جوانان قرار دهند. وزارتخانه هم در حال حاضر سعی دارد تا همه موانعی که در راه شناخت ازدواج به‌هنگام ، آسان و پایدار است را برطرف کند./ف
برچسب ها: ورزش ، جوانان ، همسر
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.