سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در اعتراض به شهادت شماري از تظاهرکنندگان؛

عربستان شاهد تظاهرات مردمي

شهرها و مناطق شرقي عربستان سعودي در اعتراض به اقدام نظاميان رژيم آل سعود به کشتن شماري از تظاهرکنندگان ، صحنه تظاهرات مسالمت آميز است.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران  به نقل از شبکه العالم، مردم در شرق عربستان با شعار "جانمان فدايت اي شهيد" به تظاهرات در شرق عربستان در اعتراض به اقدام نيروهاي امنيتي در تيراندازي به سوي تظاهرات مسالمت آميز ادامه مي دهد.
حسن ظهيري تازه ترين قرباني تيراندازي نيروهاي امنيتي سعودي است .
در عواميه مرکز استان قطيف چندين تظاهرات گسترده با شعار لبيک يا شهيد برگزار شد و تظاهرکنندگان مجازات عاملان تيراندازي به سوي مردم را خواستار شدند .
در اين تظاهرات صدها زن شرکت کرده بودند .
در منطقه ربيعيه نيز صدها نفر تظاهرات مسالمت آميز کردند و تصاوير شهدا را به دست داشتند و با دادن شعارهايي سرکوب مردم توسط نيروهاي دولتي را محکوم کردند و قصاص از قاتلان و آزادي اسرا در زندانهاي نظام سعودي را خواستار شدند .
راهپيمايي ها در چندين منطقه ديگر تکرار شد و در همه شهرها و مناطق قطيف براي گراميداشت ارواح شهدا ، عزاي عمومي اعلام شده است.
تظاهرکنندگان همچنين توقف اقدامات تحريک آميز نيروهاي امنيتي و برچيدن موانع نظامي را خواستار شدند و درخواست کردند محدوديتها از ساکنان منطقه برداشته شود .
تظاهرات مشابهي نيز در منطقه سيهات برگزار شد و تظاهرکنندگان حمله به تظاهرکنندگان با گلوله جنگي و بازداشت مخالفان توسل به زور را محکوم کردند.
شيخ محمد حبيب از روحانيون شرق عربستان سرکوبها و بي اعتنايي به خون مردم را محکوم کرد .
وي در خطبه هاي جمعه در مسجد ا مام رضا (ع)در شهر صفوه درباره فروپاشي اجتماعي و جدايي جامعه و کشور به علت افزايش سرکوب و بستن دهها و مصادره آزاديها و نبود حقوق بشر هشدار داد.
وي گفت: خون، خون مي آورد. قتل مردم به قتل مداوم منجر مي شود. ادامه اين وضع و ادامه قتل به معناي حرکت کشور در مسير فروپاشي است.
مردم تا تحقق خواسته هاي مشروع خود بر تظاهرات مسالمت آميز پافشاري مي کنند.
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.