سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

همكاري همياران پليس به كاهش 6 درصدي تصادفات فوتي در اصفهان منجر شد

رييس پليس راهنمايي و رانندگي استان اصفهان در همايش فرهنگ ياران ترافيك و همياران پليس، كاهش شش درصدي تصادفات فوتي طي شش ماهه اول سال جاري در سطح استان را نتيجه همكاري همياران پليس عنوان كرد.

به گزارش گروه اجتماعي باشگاه خبرنگاران از  پايگاه اطلاع رساني پليس، سرهنگ حسين غلامي صبح امروز در همايش فرهنگ ياران ترافيك و همياران پليس كه در تالار مركز تحقيقات معلمان شهر اصفهان برگزار شد، گفت: نيروي انتظامي در سال هاي گذشته در خصوص جلب مشاركت هاي مردمي دست به اقدامات بزرگي زده كه از آن جمله مي توان به اجراي طرح استفاده ازدانش آموزان به عنوان همياران پليس ، بهره گيري از ظرفيت معلمان با نام فرهنگ ياران ترافيك، استفاده از دهياران در بحث راهواران محله و انتخاب بازرسان كنترل نامحسوس از بين افراد مختلف مردم اشاره كرد.
وي افزود: براساس تفاهم نامه اي كه بين آموزش و پرورش و نيروي انتظامي صورت گرفته تمامي دانش آموزان مقطع پيش دبستاني، دبستاني به عنوان همياران پليس و دانش آموزان مقطع راهنمايي به عنوان پليس ياران جوان انتخاب شده اند كه بر اين اساس امسال نزديك به 300 هزار دانش آموز هميارپليس و پليس يار نوجوان در استان اصفهان به پليس راهنمايي و رانندگي كمك مي كنند.
اين مقام مسئول عنوان مراقبت از والدين و تذكر به والديني كه حين رانندگي سرعت غير مجاز، سبقت غير مجاز دارند و يا با تلفن همراه حين رانندگي صحبت مي كنند را از ظايف اصلي اين همياران پليس عنوان كرد و بيان داشت: همين تذكر كوچك فرزندان باعث شده تا ما با كاهش شش تا هفت درصدي تصادفات فوتي طي شش ماه اول سال جاري به خصوص در نوروز و تابستان مواجه باشيم.
سرهنگ غلامي هدف از اجراي طرح همياران پليس را ارتقاي سطح فرهنگ ايمني و رشد مسئوليت پذيري در بين دانش آموزان و همچنين كاهش تصادفات ناشي از تخلفات والدين به خصوص در ايام پر تردد نوروز و تابستان عنوان كرد.
وي از راه اندازي پارك آموزش ترافيك در سه نقطه شهر اصفهان همزمان با بازگشايي مدارس خبر داد و گفت: با راه اندازي اين پارك هاي آموزش ترافيك مسئولان مدارس مقاطع مختلف ابتدايي و راهنمايي مي توانند با دانش آموزان خود را به اين مكان ها كه با هدف ارتقاي سح آموزش هاي ايمني در بين نوجوانان طراحي شده اعزام كنند تا آموزش هاي لازم در خصوص فرهنگ ترافيك به آنان ارائه شود./ف
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.