سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تبریز/

تأمین خارج از نوبت مصالح ساختمانی آهن‌آلات ، سیمان در مناطق زلزله زده

معاون بازرگانی داخلی سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان آذربایجان شرقی گفت: به منظور تسریع در روند بازسازی مناطق زلزله زده آذربایجان شرقی40 درصد تولیدات کارخانه سیمان صوفیان به مناطق زلزله‌زده اختصاص یافته است.

 

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران تبریز ،تراب حسنی امروز در جلسه شورای اداری شهرستان اهر از تأمین خارج از نوبت مصالح ساختمانی آهن‌آلات، سیمان و سایر مصالح مورد نیاز برای زلزله‌زدگان خبر داد.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه مهم ترين دغدغه دولت و ستاد بازسازي در قدم نخست ساخت مسكن دايمي براي زلزله زدگاناست با هماهنگی‌های انجام شده با کارخانجات سیمان ارومیه، اردبیل و زنجان مقرر شده است خارج از نوبت نیازهای سیمان منطقه تأمین ، و به مناطق زلزله‌زده اختصاص یابد .

حسنی اظهار کرد: این امر برای تسریع در تأمین مصالح سیمان مورد نیاز اماکن در دست احداث روستایی و شهری مناطق زلزله‌زده صورت گرفته است و اميدواريم تا روزهاي آينده شاهد بهره برداري مداوم منازل بازسازي شده در مناطقزلزله زده باشيم.

در این جلسه محمد رضا زارع زاده رئیس اداره تنظیم بازار سازمان نیز اظهار داشت : در مورد تأمین مایحتاج ضروری مناطق زلزله‌زده نیز تمام اقلام ضروری به وفور در شهرستان‌ها دپو شده و هیچ مشکلی در این زمینه نداریم.

وی گفت: به منظور کمک به کشاورزان و باغداران افرادی که اقدام به فروش محصولات خود در سایر استان‌ها کنند هزینه حمل و کرایه به صورت یارانه از سوی این سازمان پرداخت می‌شود که این امر کمک موثری را به عرضه تولیدات باغی آنها در سایر استان‌ها خواهد بود .

وی همچنین اشاره کرد : به منظور حمایت از دامداران مناطق زلزله زده استان نیز در صورتیکه دام پروار و غیر مولد از شهرستانهای مناطق زلزله زده به سایر استانها عرضه شود هزینه حمل و نقل بصورت یارانه به دامداران پرداخت خواهد شد/ س

برچسب ها: تامین ، مصالح ، زلزله
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.