سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پاکسازی کانال های شمال تهران در آستانه فصول بارندگی

شهرداری منطقه 3 جهت آمادگی فصل بارندگی،به منظور جلوگیری از جاری شدن سیل و بروز حوادث غیر مترقبه لایروبی مکانیکی کانال شهید همت - تقاطع شریعتی رااز ضلع شمالی پارک شریعتی به مدت 25 روز متوالی آغاز کرد.

 
به گزارش گروه اجتماعي باشگاه خبرنگاران از  شهرداری منطقه 3، رضا مددی معاون امور شهری و فضای سبز منطقه با بیان این مطلب گفت: لایروبی مکانیکی کانال شهید همت توسط 2 لودر انجام می شود و بارگیری و حمل ضایعات آن از قبیل شن و ماسه و لجن استحصالی از داخل کانال زیرگذر بزرگراه همت – شریعتی توسط 5 کامیون به مراکز مجاز تخلیه حمل می شود.
وی افزود:  با توجه به غیر همسطح بودن بستر کانال که در فصول بارندگی منجر به جمع آوری و رسوب مقداری زیادی شن و ماسه و لجن در آین نقطه می شود  این عملیات به منظور جلوگیری از احتمال آبگرفتگی بزرگراه و پاکیزگی محیط زیست و جلوگیری از استشمام بوی تعفن ناشی از لجن در حال اجرا است.
مددی با بیان اینکه این کانال در طول سال نیاز به لایروبی دستی و مکانیکی دارد تصریح کرد: با توجه به شرایط آب و هوایی و نزدیک شدن به فصل بارندگی ، لایروبی مکانیکی این کانال یک یا بار در سال اجرا می شود.
وی ادامه داد: دو دستگاه لودر، پنج دستگاه کامیون، دو دستگاه خاور و یک دستگاه وانت از جمله وسایل و تجهیزات مورد استفاده در این عملیات هستند.
مددی اظهار کرد: جنس دیواره، بستر و سقف کانال زیرگذر بزرگراه همت – شریعتی بتنی ، طول آن600 متر، عرض آن 8-6 متر و ارتفاع کانال 4 متر است./ف
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.