سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشکلات جديد بانک مرکزي اروپا در بازار

تحليلگران اقتصادي امروز يکشنبه اعلام کردند بانک مرکزي اروپا در آستانه جلسه اين هفته خود با مشکلات جديدي در بازار روبرو است.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران  به نقل از خبرگزاري فرانسه ، "ماريو دراگي" رئيس بانک مرکزي اروپا پيشتر وعده داده بود براي کمک به کشورهايي همچون اسپانيا، ميزان نامعيني از سهام اين کشورها را خريداري کند تا هزينه بدهيها و در پي آن نگراني سرمايه گذاران از وضعيت بازار، کاهش يابد.
با اين وجود پس از دوره اي آرامش و ثبات، بار ديگر در ميانه نگرانيها در خصوص اينکه آيا اسپانيا شرايط لازم براي دريافت بسته کمک از بانک مرکزي اروپا را خواهد داشت يا خير و همچنين ادامه نگرانيها در خصوص وضعيت اقتصادي يونان، بازار با رکود مواجه شد.
به گفته تحليلگران اقتصادي، سرمايه گذاران و تاجران در بازار اميدوارند اطلاعات جديدي در خصوص سياستگذاريهاي جديد بانک مرکزي اروپا کسب کنند- بانک مرکزي اروپا پيشتر اعلام کرده بود برنامه معاملات پولي فوري را به اجرا خواهد گذاشت که احتمالا به افزايش ارزش يورو در بازارهاي ارز خارجي و کاهش ارزش بدهيهاي اسپانيا و يونان منجر خواهد شد.
از سوي ديگر، اعضاي هيات مديره بانک مرکزي اروپا نيز به پيچيدگيها دامن مي زنند و در خصوص کمکهاي مالي با يکديگر توافق نظر ندارند- نماينده فرانسه معتقد است کشورها براي دريافت کمکها نبايد شرايط خاصي را رعايت کنند و نماينده آلمان مي گويد بايد پيش از دريافت کمکها اصلاحات جديدي در اين کشورها صورت گيرد.
در چنين شرايطي دراگي در ارائه جزئيات در خصوص برنامه معاملات پولي فوري احتياط مي کند؛ وي اين برنامه را تنها به عنوان راه حل موقت تا زمان تصميم گيري دولتها در خصوص اصلاحات اقتصادي و کسري بدهي، معرفي کرده است.
تحليلگران اقتصادي معتقدند با در نظر گرفتن افزايش نرخ تورم اتحاديه اروپا به دو مميز هفت دهم درصد، بانک مرکزي اروپا احتمالا توانايي ايجاد تغيير در سياستهاي پيشين و يا سياستگذاري جديد را نخواهد داشت و همچنان به بررسي تاثيرات تدابير اخير خواهد پرداخت.
 بر خلاف جلسات متداول بانک مرکزي اروپا که در فرانکفورت برگزار مي شوند، جلسه آتي در لوبلايانا- اسلووني برگزار خواهد شد.
برچسب ها: بین الملل ، بازار ، بانک ، اروپا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.