سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی؛

سهم اثرگذار بانکهای خصوصی در رفع بیکاری

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: با توجه به اینکه بیکاری از مشکلات جدی کشورمان است انتظار داریم که موسسات و بانک های خصوصی در رفع این معضل همکاری بیشتری داشته و سهمی را برای خودشان قائل باشند.

عبدالرضا شیخ الاسلامی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران گفت:‌ در نظام پولی و بانکی کشور بخش خصوصی فعال دارد به طوری که سرمایه های خرد و کلان مردم را جمع آوری کرده و در یک عملیات بانکی آن را به چرخش در می آورد.

وی افزود: باتوجه به این امر انتظار بر حقی است که ما از این مجموعه ها بخواهیم در یکی از اساسی ترین موضوعاتی که در کشور وجود دارد بعضی بحث بیکاری همکاری بیشتری داشته باشند و سهمی را برای خودشان قایل باشند و یا سهمی برای آنها در نظر گرفته شود.

وزیر تعاون، کار و امور اجتماعی تصریح کرد: مشکل بیکاری از مشکلات جدی است که همه مردم را تحت تاثیر قرار می دهد به ویژه در این مقطع زمانی که کشور درگیر یک جنگ موذیانه و پلید است که دشمنان علیه مردم ما به پا کرده اند منطقی نیست، در حوزه اقتصاد این بخش های خصوصی بی اعتنا و به دور از معضلات بیکاری به کار و فعالیت های معمول خود بپردازند.

شیخ الاسلامی تاکید کرد: مسئولیت های وجدانی تاریخی و انسانی ایجاب می کند که بانکها و موسسات خصوصی منابع خود را در جهت اشتغال زایی و سرمایه گذاری و رونق بازار کار در کشور به کار گیرند.

*تبیین به جای الزام راه حل حضور بخش های خصوصی در اشتغالزایی

شیخ الاسلامی در خصوص وجود ضابطه و الزام موسسات خصوصی برای مشارکت در اشتغالزایی کشور نیز اظهار داشت: پیش از آنکه ضابطه و الزامی برای این مجموعه ها قایل شویم باید اهمیت این موضوع یعنی مشارکت آنها در مبارزه بابیکاری تبیین را تبیین کنیم.

وی افزود: این امر با توجه به اینکه مدیران این مراکز افرادی دلسوز هستند با گوشزد کردن این موضوع آنها دارد و نقش و وظیفه خود را ایفا خواهند کرد.

شیخ الاسلامی با اشاره به اینکه ما انتظار نداریم این مراکز همه آنچه را در اختیار دارند با هدف اشتغالزایی به کار گیرند خاطرنشان کرد: با بکار گیری بخشی از اندوخته ای مردم در این جهت می توان گام های بلندی برداشت و مردم هم اگر بدانند سپرده های آنها در جهت رفع بیکاری و رونق کسب و کار به کار گرفته می شود با رضایت خاطر حاضرند سود کمتری را ببرند./ز

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.