سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خوزستان/

درآمد عمومی گمرکات خوزستان 38 درصد افزایش یافت

مدیرکل گمرکات استان خوزستان از افزایش 38 درصدی درآمد گمرکات استان خوزستان در نیمه نخست امسال خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران خوزستان ،عباس علیدادی گفت: درآمد عمومی گمرکات استان خوزستان در شش ماهه 91 بالغ بر چهار هزار و 553 میلیارد ریال بوده که این رقم نسبت به مدت مشابه سال گذشته 38 درصد افزایش داشته است.

وی با اشاره به صادرات پنج میلیون و 123هزار تن کالای غیر نفتی از گمرکات خوزستان به خارج از کشور گفت: این مقدار کالا به ارزش 22هزار و 215 میلیارد ریال و معادل یک میلیارد و 812 میلیون دلار است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ازنظروزنی پنج درصد و از نظرارزشی17 درصد کاهش داشته است.

علیدادی تصریح کرد: متوسط قیمت یک تن کالای صادراتی استان  در شش ماهه نخست امسال بالغ  بر 354 دلاربوده که نسبت به سال گذشته 25 درصد کاهش داشته است.

وی علت کاهش متوسط قیمت یک تن کالای صادرات را بعلت کاهش صادرات از نظر ارزشی نسبت به سال قبل عنوان کرد و گفت:  افزایش میانگین نرخ دلار  نسبت به سال قبل از عوامل کاهش صادرات بوده به طوری که این نرخ در شش ماهه سال91 درحدود 12هزار و 260 ریال و در شش ماهه سال 90 در حدود 10هزار و 627 ریال بوده است.

ناظر گمرکات خوزستان افزود: عمده صادرات گمرکات استان خوزستان به کشورهای عراق، کویت، امارات، ژاپن، کره، چین ، هند، ترکیه، موزامبیک، اسپانیا، ایتالیا، قطر است.
افزایش واردات کالا از گمرکات خوزستان
 
علیدادی همچنین از افزایش واردات کالا از گمرکات خوزستان خبر داد و گفت: در نیمه نخست امسال بیش از هفت میلیون و 664 هزارتن کالا به ارزش 57هزار و 299 میلیارد ریال و معادل چهار میلیارد و 673 میلیون دلارکالا از گمرکات خوزستان وارد کشور شده است.
 
وی تصریح کرد: این میزان کالا نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر وزنی 16درصد و از نظرارزشی 24درصد افزایش دارد.

علیدادی گفت: متوسط قیمت یک تن کالای وارداتی استان درشش ماهه امسال بالغ  بر 610 دلاربوده که نسبت به سال گذشته هفت درصد کاهش داشته است.

وی کاهش متوسط قیمت یک تن کالای وارداتی را بعلت افزایش وزن کالاهای وارداتی و همزمان کاهش ارزش کالاها عنوان کرد و گفت: عمده واردات گمرکات استان خوزستان از کشورهای چین، امارات، برزیل، آرژانتین، هند، ترکیه، مجارستان، ایتالیا و فرانسه است.

مدیرکل گمرکات خوزستان به سهم ارزشی کالاهای وارداتی از کل واردات استان اشاره کرد و افزود: ذرت 17.79درصد به ارزش 831 میلیون دلار، آهن آلات 16.98 درصد به ارزش 792 میلیون  دلار، گندم 9.18 درصد به ارزش 429 میلیون دلار، شکر 9.13 درصد به ارزش 426 میلیون دلار، روغن خوراکی 8.44 درصد به ارزش 394 میلیون دلار و لوازم صنعتی برقی 3.31 درصد به ارزش 154 میلیون دلار واردات گمرکات خوزستان را تشکیل می دهند./ب
برچسب ها: گمرکات ، خوزستان ، افزایش
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.