سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خوزستان/

افزایش دو برابری تولید میگو در خوزستان

مدیرکل شیلات استان خوزستان از افزایش دو برابری تولید و برداشت میگو در استان خوزستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران خوزستان ،رحیم مغینمی افزود: با توجه به اینکه تعداد متقاضیان فعالیت در زمینه پرورش میگو امسال بیشتر شده، سطح کشت میگو نسبت به سال گذشته افزایش یافت.

وی افزود: در سال جاری حدود 14 مزارع پرورش میگو مجددا فعال شدند و نزدیک به 200 هکتار از مزارع  به زیر کشت  میگو رفت.

مغینمی با اشاره به آغاز فصل برداشت میگو، گفت: تا کنون 400 تن میگو از مزارع برداشت شده که پیش بینی می شود این رقم تا پایان فصل برداشت به 500 تن برسد.

وی با بیان اینکه در سال گذشته سطح زیر کشت میگو تنها 130 هکتار و میزان تولید 270 تن بوده، افزود: به این ترتیب تولید میگو در سال جاری دو برابر شده است.

مغینمی تصریح کرد: صنعت پرورش میگو در خوزستان از سال 1371 در چوئبده آبادان با سطحی محدود شروع به کار کرد و امروز بیش از پنج هزار هکتار از اراضی منطقه چوئبده به پرورش میگو اختصاص یافته است.
 

وی با اشاره به مشکلات پیش آمده در سالهای گذشته برای صنعت پرورش میگو استان، گفت: در سالهای 1380 و 1381 بروز پدیده سرمازدگی و به دنبال آن بیماری لکه سفید منجر به توقف تولید در سایت پرورش میگو آبادان شد.

مدیرکل شیلات استان خوزستان به حمایتهای دولت در تامین خسارتهای وارده به پرورش دهندگان میگو اشاره کرد و افزود: امسال برای احیای کاشت میگو در استان خوزستان اعتباری بالغ بر 120 میلیارد ریال در نظر گرفته شده است.

وی تصریح کرد:  همچنین دولت حدود 100 میلیارد تومان اعتبار به منظور بخشودگی سود و جرائم به صنعت میگو اختصاص داده که از این رقم بیش از 15 میلیارد تومان آن به صیادان میگو در خوزستان تعلق دارد.

مغینمی گفت: با اختصاص این مبلغ به صیادان خوزستانی، مشکلات 70 درصد از مزارع فعال پرورش میگو در استان رفع می شود.

وی همچنین از فعال نبودن 17 هزار تن از ظرفیت صنایع شیلاتی خوزستان خبر داد و اظهار کرد: ظرفیت اسمی صنایع وابسته به شیلات در استان 45 هزار تن است اما در حال حاضر 27 هزار تن فعال و 17 هزار تن غیرفعال است.

وی بدهی به بانکها،‌ نبود مواد اولیه و بالابودن قیمت تمام شده کنسرو را از علل عدم فعالیت این صنایع برشمرد./ب
برچسب ها: افزایش ، میگو ، خوزستان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.