سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خشم دهها هزار نفری مخالفان، اتحادیه یورو را لرزاند +عکس

این راهپیمایی بزرگ پس از تظاهرات هزاران نفری مردم اسپانیا برای محاصره پارلمان این کشور، دومین گردهمایی بزرگ مردم در اعتراض به بحران اقتصادی و بی توجهی برخی کشورهای اروپایی به مشکلات مردم است.

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، جمهوری لهستان با داشتن حدود 38 میلیون نفر جمعیت ششمین کشور پر جمعیت اتحادیه اروپا به شمار می آید. این کشور تقریبا بیش از سه برابر کشورهایی مانند سوئد، هلند، بلژیک،پرتغال، چک، مجارستان و اتریش جمعیت دارد.

در حال حاضر بزرگترین پاشنه آشیل اقتصادی لهستان، نرخ بیکاری نسبتا بالای این کشور است. نرخ بیکاری پس از پیوستن به اتحادیه اروپا اندکی کاهش یافت و به 6 درصد در سال 2008 رسید ولی پس از بحران اقتصادی آن سال، دوباره روند افزایشی به خود گرفت و به 12 درصد در سال 2011 رسید. برای سال 2012 نیز نرخ 12 تا 13 درصد برآورد شده است که بسیار هشدار دهنده است.

این موضوع باعث خشم مردم شده و آنها از تاثیرات نامطلوب بحران اقتصادی اروپا روی زندگی خود خشمگین هستند به همین خاطر در پاسخ به فراخوان اتحادیه های کارگری، مذهبی و احزاب راست مخالف لهستان هزاران تن از مردم این کشور در اعتراض به سیاست های دولت دونالد توسک در خیابان های ورشو دست به تظاهرات زدند.



دونالد توسک سیاست‌مدار لهستانی و نخست‌وزیر لهستان از سال ۲۰۰۷ است که مردم او را به خاطر پیروی از سیاست های اتحادیه اروپا سرزنش می کنند.

مقامات پلیس ورشو در باره شمار تظاهرات کنندگان گزارشی نداد ولی بر اساس اخبار رسانه های این کشور 40 هزار و به گفته شاهدان 100 هزار نفر در اعتراضات عمومی علیه دولت لهستان شرکت داشتند.

تظاهرات کنندگان از شهرهای مختلف به فراخوان اتحادیه های کارگری و کارمندی، مذهبی و احزاب راست مخالف با حضور در میدان اصلی ورشو سیاست های دولت این کشور را در زمینه های اقتصادی و معیشتی به شدت محکوم کردند.



این راهپیمایی بزرگ پس از تظاهرات هزاران نفری مردم اسپانیا برای محاصره پارلمان این کشور، دومین گردهمایی بزرگ مردم در اعتراض به بحران اقتصادی و بی توجهی برخی کشورهای اروپایی به مشکلات مردم است.
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.