سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

درگیری مردم با نظامیان رژیم آل خلیفه در مراسم تشییع جوان بحريني

شرکت کنندگان در مراسم تشییع پیکر شهید علی حسن نعمه جوان انقلابی بحرینی امروز شنبه با نیروهای پلیس این کشور درگیر شدند.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری آلمان، پس از برگزاری مراسم خاکسپاری علی حسن نعمه صدها تن از سوگواران با نیروهای امنیتی بحرین درگیر شدند. تا کنون هیچ گزارشی از تلفات این درگیری منتشر نشده است. علی حسن نامه معترض بحرینی در روستای صدد واقع در شمال غرب منامه پایتخت بحرین کشته شد.

 وزارت کشور بحرین اعلام کرد نامه طی درگیری که میان نیروهای پلیس و تروریستها رخ داد کشته شد. بنا به گفته وزارت کشور بحرین، این درگیری پس از آن رخ داد که خودروی نیروهای پلیس بحرین با بمبهای آتش زا هدف حملات تروریستی قرار گرفت و پلیس را بر اساس قانون به واکنش وادار کرد.

وزارت کشور بحرین طی بیانیه ای در این باره اعلام کرد: یک تن از شرکت کنندگان در این اقدام تروریستی زخمی و در محل حادثه کشته شد.

این در حالی است که بستگان نامه و شاهدان عینی حاضر در محل درگیری، روایت وزارت کشور بحرین را از این حادثه مورد تایید قرار ندادند. بنا به گفته آنها، نعمه طی حمله نیروهای پلیس به معترضان در روستای مذکور کشته شد.

یک شاهد عینی این حادثه گفت: این تظاهرات، صلح آمیز بود. وی در صف جلوی تظاهر کنندگان در حال حرکت بود و به محض اینکه جمعیت معترضان به جاده اصلی رسید نیروهای پلیس که کمین کرده بودند به سمت تظاهر کنندگان شلیک کردند.

انتشار خبر کشته شدن نعمه باعث بوجود آمدن اعتراضات گسترده در بخشهای مختلفی از بحرین شد. بنا به گفته فعالان مخالف دولت، بسیاری از روستاییان نقاط مختلف بحرین، راههای روستایی را مسدود کردند و با نیروهای پلیس درگیر شدند.

بنا به گفته مخالفان دولت بحرین، از زمان آغاز اعتراضات اصلاح طلبان بحرین در ماه فوریه سال دو هزار و یازده تا کنون یکصد و چهارده نفر طی درگیری با نیروهای امنیتی و پلیس کشته شده اند.

بخش عمده تظاهرات اعتراض آمیز سال گذشته شیعیان بحرین که خواستار احقاق حقوق خود از خاندان سلطنتی سنی بحرین هستند به واسطه کمکهای ارتش عربستان سعودی سرکوب شد
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.