سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حساس ترین دیدار والیبال جوانان آسیا،

دیوار چین برای کره ای ها هم صعب العبور شد

تیم های کره جنوبی و چین عصر امروز در اخرین بازی مرحله دور مقدماتی گروه چهارم به مصاف هم رفتند که چین پیروز میدان این دو تیم شرق اسیا شد.

 به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران؛ در حساسترین بازی سومین روز مسابقات امروز تیم های چین و کره در سالن غدیر ارومیه به میدان رفتند که چینیها با شکست سه بر دو کره جنوبی، پنج امتیازه شد و به عنوان صدرنشین گروه چهارم راهی مرحله بعد شد.
جوانان کره جنوبی در حالی نتیجه این بازی را واگذار کردند که در ست های دوم و سوم با امتیاز مشابه 25 بر 23 پیروز میدان بودند، اما در ست های اول، چهارم و پنجم به ترتیب با امتیازهای25 بر 21، 25 بر 23 و 15 بر 7 در برابر چین شکست خوردند.
تیم کره جنوبی با پذیرش این شکست چهار امتیاز شد و به عنوان تیم دوم گروه چهارم راهی مرحله بعد شد تا با هشت تیم برتر مبارزه کند.تیم های کره جنوبی و چین در مرحله بعد دو بازی با تیم های اول و دوم گروه دوم خواهند داشت که تا کنون بازی با ژاپن به عنوان تیم نخست قطعی شده، اما دو تیم سری لانکا و تایلند برای عنوان دومی گروه دوم با یکدیگر مبارزه دارند.
ابراهیم فیروزی داور بین المللی کشورمان به عنوان داور اول قضاوت بازی دو تیم کره جنوبی و چین را بر عهده داشت.
در پایان این دیدار نشست مطبوعاتی سرمربیان تیمها برگزار شد که به شرح ذیل است؛
سرمربی کره : کم تجربه بودیم
سرمربی تیم والیبال جوانان کره جنوبی با بیان اهمیت تجربه بازیکنان در تورنمنت های بین المللی گفت: شاگردانم به دلیل نداشتن تجربه کافی در برابر چین شکست خوردند, بازی امروز یکی از دیدار های حساس برای کره جنوبی بود. برخی بازیکنان ما به دلیل کم تجربگی در این بازی خود عمل نکردند.
وی در خصوص شکست در ست چهارم به رغم جلو بودن در امتیازها گفت: البته در ابتدای ست چهارم ما از چین عقب بودیم، اما در اواسط ست توانستیم از چین جلو بزنیم. بازیکنان کره در پایان این ست چند امتیاز حساس را از دست دادند و بازی به ست پنجم کشیده شد.
سرمربی تیم والیبال جوانان کره جنوبی علت ناهماهنگی بازیکنان خود را باز هم بی تجربگی دانست و گفت: دلیل اصلی شکست کره در برابر چین بی تجربگی بود اگر نه دو تیم از نظر فنی در یک سطح هستند.
سرمربی چین : نهایت توانمان را به کار گرفتیم
سرمربی تیم والیبال جوانان چین گفت: با تمام توان و قدرت به مصاف کره جنوبی رفتیم و به همین دلیل موفق به شکست این تیم شدیم.سطح مسابقات جوانان آسیا هر روز بهتر از روز قبل می شود و اگر تیمی بخواهد از گردونه رقابت ها خارج نشود باید ، برای بهبود سطح فنی تیم خود هر روز تلاش کند.
وی با بیان اینکه از قبل فکر می کردیم که بازی با کره جنوبی پنج سته شود، درباره عملکرد بازیکنانش گفت: از تک تک آنها راضی هستم زیرا در موقعیت های خود به درستی و نحو احسن عمل کردند.
سرمربی تیم والیبال جوانان چین در ادامه در باره شکست در ست های دوم و سوم گفت: بازیکن شماره15 کره در این دو ست فراتر از انتظار بازی کرد و عملکرد او هماهنگی تیمی ما را بر هم ریخت.در ست های چهارم و پنجم چند تعویض انجام دادیم و از نظر روحی و روانی نیز بر روی بازیکنان چین تغییراتی ایجاد کردیم که موفق به شکست کره شدیم.ژانگ دی در باره تیم ژاپن مهمترین حریف دور بعدی تیم والیبال جوانان چین گفت: دو تیم ژاپن و چین در یک سطح هستند، اما چین خود را برای هر بازی سختی آماده کرده است./ق
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.