سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بحران اقتصادی و حمله مردم بی‌پول به رودخانه‌ها

نرخ بيكاري در پرتغال به 15 و 7 دهم درصد جمعيت فعال اين كشور رسيده است و طي 12 ماه گذشته، 152 هزار نفر به شمار بيكاران در پرتغال افزوده شده است.

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، سایه چتر رو به گسترش بحران اقتصادی در قاره اروپا و کشورهای وابسته به اقتصاد غرب، چشم انداز رشد شاخص های اقتصادی دراین کشورها را تیره کرده است و کشورهای ضعیف تر مانند پرتغال در این میان بیشتر آسیب دیده اند و مردم برای تامین معاش خود، به هر شغلی روی آورده اند.

در جدیدترین اقدام، مردم پرتغال براي امرار معاش در اقدامي غير قانوني از سواحل رود تاقوس در ليسبون صدف خوراكي جمع آوري می كنند. جمع آوري صدف خوراكي در اطراف رودخانه تاقوس در ليسبون اقدامي غير قانوني است كه سقف جريمه آن 500 يورو است اما بسياري از افراد بيكاري براي امرار معاش چاره ديگري ندارند.

اين افراد پس از سه تا چهار ساعت كار دائم مي توانند 20 تا 25 كيلو صدف خوراكي جمع آوري كنند و به رستوران هاي كوچك در ليسبون می فروشند. نرخ بيكاري در پرتغال به 15 و 7 دهم درصد جمعيت فعال اين كشور رسيده است و طي 12 ماه گذشته، 152 هزار نفر به شمار بيكاران در پرتغال افزوده شده است که این موضوع تبعات اقتصادی و اجتماعی زیادی برای مردم و دولت این کشور داشته است.
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.