سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بهانه تراشي آمريکا براي دخالت نظامي در سوريه

تحليلگر مسايل سياسي در دمشق تاکيد کرد آمريکا به دنبال بهانه اي براي دخالت در سوريه و جلوگيري از فروکش کردن بحران در اين کشور است.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه بي بي سي ؛ دولت سوريه همواره بر حمايت از راه حل سياسي و پايبندي به آن تاکيد کرده است. سوريه با ناظران عرب و پس از آن با ماموريت کوفي عنان فرستاده ويژه سازمان ملل همکاري کرد.

صوان افزود: دولت سوريه همواره براي گفتگوهاي ملي تلاش کرده است. دمشق از هر تلاش صادقانه و سازنده اي براي پايان درگيريها استقبال مي کند. اما گروههاي مسلح تروريست همچنان به حملات و عمليات خود ادامه مي دهند. ارتش سوريه مسئول برقراري امنيت در کشور است. امکان گفتگو با مخالفان مسلح وابسته به خارج وجود ندارد. آنها به دنبال آوردن اشغالگران به خاک سوريه هستند. اکنون توپ در زمين گروههاي مخالف سوري و کشورهاي حامي آنهاست.

وي اضافه کرد: کشورهاي حامي گروههاي تروريستي در سوريه بايد اين کشورها را زير فشار قرار دهند تا اقدامات خشونت آميز را متوقف کنند. اما اين کشورها در عمل همچنان به ارسال سلاح ادامه مي دهند. الاخضر الابراهيمي در سخنانش در شوراي امنيت تاکيد کرد پانصد جنگجوي غيرسوري در درگيريها مشارکت دارند.

وي درباره سخنان وزير دفاع آمريکا در مورد انتقال سلاحهاي شيميايي سوريه گفت: همه خبرها درباره وجود سلاحهاي شيميايي و بيولوژيک در سوريه فقط براي جنجال آفريني است. ابتدا مخالفان مسلح سوري اين مسئله را مطرح کردند. آمريکاييها با طرح کردن اين مسئله مي خواهند مانع از کاهش سطح تنش در سوريه شوند. ما پيش از اين شاهد دروغ گويي آمريکا در مورد سلاحهاي شيميايي عراق بوديم. واشنگتن اکنون هم به دنبال بهانه اي براي دخالت در سوريه است.

برچسب ها: آمریکا ، دخالت ، سوریه ، نظامی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.