سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مسابقات والیبال جوانان آسیا:

نفرزاده: نسل جوان آسیای شرقی مدعی است/ملی پوشان ایرانی، جوان واقعی هستند

سرمربی تیم ملی والیبال جوانان گفت: با توجه به آنکه کشورهای آسیای شرقی نسل جوان در رشته والیبال سرمایه گذاری کرده اند، رسیدن به کسب مدال کار بسیار سختی است.

فرهاد نفر زاده در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران افزود: در طول سنوات اخیر علاوه بر کشورهای واقع در منطقه آسیای شرقی مثل چین، کره، ژاپن، چین تایپه شاهدیم استرالیا و هندوستان هم در رده سنی جوانان برنامه ریزی و سرمایه گذاری ویژه ای را انجام داده اند.

وی تصریح کرد: با توجه به افزایش مدعیان در رده سنی باید کار کسب مدال و عنوان در پیکارهای قهرمانی جوانان آسیا در ارومیه بسیار سخت و حساس شده است.

سرمربی تیم ملی والیبال جوانان ایران تصریح کرد: با توجه به آنکه تیم های ملی جوانان حاضر دراین دوره از مسابقات قهرمانی آسیا همان نوجوانان شرکت کننده در مسابقات جهانی آرژانتین در سال گذشته هستند،شاهدیم که ترکیب اکثر آنها به طور کلی تغییر کرده و متفاوت تر به ارومیه آمده اند.

وی گفت: در ترکیب تیم ملی جوانان چین شاهد حضور پنج والیبالیست شاخص و با تجربه هستیم، کره ایها با شش تغییر اساسی در ارومیه ظاهر شده اند، تیم ملی هند از 12 یار خود هشت بازیکن جدید و صاحب سبک در ترکیب دارد استرالیایی ها هم به همین گونه ترکیب خود را تقویت کرده اند، این تغییرات در شرایطی است که تیم جوانان ایران هم نسبت به تیم نوجوانان حاضر در مسابقات جهانی آرژانتین تغییر کرده و با تیمی جوان تر و کم تجربه تر در میدان مسابقات ظاهر می شود.

نفرزاده یادآور شد: رسیدن به نتایج مطلوب از سوی تیم ملی جوان در مسابقات قهرمانی آسیا نیاز گذشت زمان دارد آنها روز گذشته جمعه هفتم مهر ماه نخستین دیدار رسمی خود را مقابل استرالیا برگزار کردند.

وی در خصوص دیدار نخست تیم ملی در مسابقات آسیایی اظهار داشت: ما مقابل تیم ملی استرالیا که یکی از مدعیان حاضر در این مسابقات محسوب می شود بازی سخت و دشواری را پشت سر گذاشتیم.

جوانان ایرانی در نخستین بازی رسمی خود موفق به شکست استرالیا شدند ما با این برد شروع خوبی را تجربه کردیم.

وی تصریح کرد: کسب پیروزی در نخستین گام تأثیر بسزایی در شرایط روحی روانی و انگیزش بازیکنان داشت استرالیایی ها قدرتمند و با تجربخ بودند کارمان برای رسیدن به برد سخت بود اما با توجه به نتیجه بازی پنج گیمه مقابل تیم ترکمنستان در بازی نخستین روز مسابقات داشتند فقط برای برد به میدان آمده بودند تا به عنوان سرگروه به مرحلهبعدی صعود کنند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا در ترکیب تیم های شرکت کننده بازیکن دارای صغر سنی دیده می شود؟ گفت: نمی توانم با صراحت به وجود صغر سنی در تیم ها اذعان کرد اما دیده می شود که در برخی تیم ها بازیکنان با تجربه بالا حضور دارند.

وی تصریح کرد: تیم مای جوانان ایران حاضر در مسابقات قهرمانی آسیا یکی از پاکترین و سالمترین تیم های تاریخ والیبال کشور در این رده سنی محسوب می شود، به معنای واقعی کلمه بازیکنان ما جوان واقعی هستند./مح

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.