سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

زنجان/

تربیت صحیح ربطی به تأمین امکانات ندارد

بعضی از والدین تصور می‌کنند که امکانات تربیت می‌کند، در حالی که تربیت صحیح ربطی به تأمین امکانات ندارد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگارن مرکز زنجان یک روان‌شناس گفت: والدین باید توجه داشته باشند که فرزند آن‌ها در نوع خود منحصر به فرد خواهد بود و نباید او را با دیگر کودکان مقایسه کرد، بلکه باید به تفاوت آن‌ها با سایر هم‌سن و سالانشان ایمان پیدا کنند.

حاجیلو افزود: یکی از اشتباهات والدین این است که کودک با وجود امکانات لازم باید به درستی تربیت شده باشد، در حالی که توقعات آن‌ها از فرزند خود باید در حد توان آن‌ها باشد.

وی تصریح کرد: کودکان در سازگاری با محیط جدید مانند مدرسه متفاوت هستند بعضی از آن‌ها به سرعت با محیط مدرسه ارتباط برقرار می‌کنند و عدهای نیز به سختی و یا با فاصله بیشتری به این محیط عادت می‌کنند.

این روانشناس از تأثیر مادر در ایجاد هوش هیجانی در بچه‌ها خبر داد و گفت: فرزندان باید بتوانند به نحو مطلوبی نسبت به عبور از اضطراب جدایی از مادر و ایجاد امنیت خاطر گذر کنند و اگر در فضای آرام و بدون پرخاش‌گری بزرگ شده باشند، ازهوش هیجانی خوبی بهرهمند خواهند شد.

حاجیلو خاطرنشان کرد: هوش هیجانی در شکل‌گیری شخصیت تأثیر خواهد گذاشت و از سازگاریهای مهم انتقال دانش‌آموزان از دوره ابتدایی به دوره راهنمایی و انتقال‌شان از راهنمایی به دوره متوسطه خواهد بود، چرا که زمان تحصیل و تعداد معلمان با اخلاق‌های متفاوت بیشتر به چشم خواهد خورد./س

برچسب ها: تربیت ، صحیح ، امکانات
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.