سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

زاهدان/

صنايع دامي در استان از ظرفيت بالايي در سطح کشور برخوردار است

رئيس سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان وبلوچستان گفت: سيستان و بلوچستان در زمينه صنايع مرتبط بادام از ظرفيت بالايي در سطح کشور برخوردار است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران زاهدان  ،نادر ميرشكار در جلسه شوراي نظارت و کنترل بازار استان که با حضور معاون وزير صنعت ، معدن و تجارت در محل استانداري برگزار گرديد، افزود: در سيستان و بلوچستان 35 واحد صنعتي بسته بندي گوشت با ظرفيت بسته بندي 1358 لاشه در روز، موجود است.

وي ادامه داد: 9 واحد صنعتي کشتارگاهي با کشتار روزانه 4300 راس دام و 810 راس دام سنگين نقش آفريني تاثير گذاري را در زمينه اشتغال و اقتصاد و تامين نياز پروتئيني کشور ايفا مي نمايد که استان را به يکي از قطب هاي مهم توليد گوشت قرمز کشور به جهت تنظيم بازار تبديل کرده است.
ميرشکار گفت: پيش سرد با ظرفيت 800 لاشه و تعداد 24 واحد قرنطينه اي دام که تعدادي با ظرفيت پائين و تعدادي با ظرفيت بالا فعاليت مي کنند از ديگر مزيت هاي بالقوه سيستان و بلوچستان است که اين صنعت را نسبت به ساير استانها متمايز مي کند.
رئيس سازمان صنعت، معدن و تجارت سيستان و بلوچستان افزود: صدور 187 پرواربندي با ظرفيت 50 هزار راس دام 1000 واحد سنتي پروار بندي نيز منابع مناسبي را جهت توليد گوشت و تامين بازار استان و کشور دارند و هم اکنون صنايع دامي در استان شرايط بسيار مناسب و ظرفيت بالايي را داراست.
گفتني است استان سيستان  و بلوچستان نيز در زمينه تامين گوشت شتر نيز پتانسيل بالقوه اي دارد و حدود 80 هزار نفر شتر هم اکنون در استان وجود دارد. /س

برچسب ها: ظرفیت ، بالای ، دام
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.