سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ایران به زودی قطب فرهنگی منطقه می شود

معاون میراث فرهنگی کشور گفت:سیاستگذاری کلان کشور در جهت مبدل شدن ایران به عنوان قطب فرهنگی منطقه پایه ریزی شده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران و به نقل از روابط عمومی معاونت میراث فرهنگی کشور،مسعود علویان صدر اظهار داشت: رشد و اعتلاي فرهنگ و هنر ايران و اسلام به عنوان عناصر هويت ملي و همچنین پيشبرد راهبرد گفت و گوي ميان فرهنگها در سطوح منطقه اي و بين المللي همواره به عنوان دو اصل مهم در سند چشم انداز 20 ساله مطرح می شود.
وی تصریح کرد: بر همین اساس دولت نهم و دهم، سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری را به عنوان متولی امور فرهنگی مکلف کرده تا در جهت محقق شدن این امر اقدامات لازم را انجام دهد.
این مقام مسوول با اشاره به اقدامات صورت گرفته در تحقق معرفی ایران به عنوان قطب فرهنگی منطقه، ادامه داد: افزایش تعداد آثار ثبت شده در فهرست جهانی یونسکو، توجه ویژه به بناها، محوطه ها و بافت های  تاریخی، افزایش دو برابری بودجه مرمت و همچنین اعطای تسهیلات ویژه در قالب تخفیف هزینه های آب، برق و گاز به خانه های ثبت شده در فهرست ملی، گواه همین امر است.
علویان صدر به اهداف كيفي و راهبردهای بخش ميراث فرهنگي در سند چشم انداز اشاره کرد و افزود: توسعه روابط فرهنگي و تحكيم موقعيت سياسي نظام، معرفي تاريخ و تمدن ايران به جهانيان و ايجاد تفاهم بين ملتها و تحكيم وحدت ملي و ارتقاء هويت فرهنگي از جمله اصول مهمی هستند که رییس جمهور و رییس سازمان میراث فرهنگی همواره بر انجام صحیح و سریع آن تاکید می کنند.
معاون میراث فرهنگی کشور گفت: تمامی این اقدامات در جهت معرفی فرهنگ ایران اسلامی در فراسوی مرزهاست که با برنامه ریزی های صورت گرفته این امر محقق خواهد شد./ي2
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.