سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تظاهرات مردم بحرين در پي شهادت نوجوان 17 ساله

فعالان بحرين اعلام کردند پس از کشته شدن يک معترض هفده ساله به ضرب گلوله نيروهاي رژيم آل خليفه در شمال غربي منامه، بحريني هاي صبح روز شنبه تظاهرات کردند.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از  خبرگزاري آلمان ، "علي حسن نامه " روز جمعه از نزديک هدف اصابت گلوله نيروهاي امنيتي بحرين در روستاي صدد قرار گرفت و در دم جان باخت.
وزارت کشور بحرين در بيانيه اي مدعي شده است اين حادثه پس از آن روي داد که يک خودروي پليس هدف «حمله تروريستي» قرار گرفت که باعث شد پليس «مطابق با قانون»، واکنش نشان دهد.
فعالان اعلام کردند انتشار خبر مرگ نامه باعث برگزاري تظاهرات در بسياري از بخش هاي بحرين در ساعات اوليه صبح روز شنبه شد و معترضان، خيابان ها را مسدود کردند و با پليس درگير شدند.
شاهدان با رد ادعاي وزارت کشور بحرين، اعلام کرده اند نامه در حمله پليس به معترضاني که در اين روستا راهپيمايي مي کردند، کشته شده است.
يک شاهد در گفتگو با خبرگزاري آلمان با اعلام اينکه «اين راهپيمايي صلح آميز بود»، افزود: «وي (قرباني) در حال حرکت در جلوي راهپيمايان بود و به محض اينکه به خيابان اصلي رسيد، پليسي که مخفي شده بود، شروع به تيراندازي کرد».
 مرگ نامه که دو ماه پس از کشته شدن يک نوجوان شانزده ساله به ضرب گلوله پليس روي داد، شمار تلفات اعتراضات حاميان اصلاحات را در بحرين از ماه فوريه سال دو هزار و يازده تاکنون به صد و چهارده نفر  افزايش داد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.