سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در قانون جدید حمایت از معلولان صورت گرفت؛

افزایش 2 درصدی سهم اشتغال معلولان/معاون رئيس جمهور پيگير استخدام معلولان در آموزش و پرورش

رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: در قانون جدید حمایت از معلولان سهم اشتغال این افراد 2 درصد افزایش یافت.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، دکتر همایون هاشمی صبح امروز طي نشست خبری خود در سازمان بهزیستی کشور که به مناسبت روز ناشنوایان و سالمندان برگزار شده بود ، با اشاره به اینکه یکی از راهکارهای مهم سازمان بهزیستی کشور احیای دبیرخانه ستاد سالمندان کشور است اظهار داشت: پیش نویس سند ملی سالمندان آماده شده که این سند می تواند سند پشتیبانی برای دستگاه های اجرایی و حمایتی کشور باشد و می توان از این سند بعنوان یک سامانه ی رصد وضعیت سالمندان استفاده کرد.

وی با اشاره به اینکه از هر هزار تولد نوزاد، سه نوزاد ناشنوا، کم شنوا و سخت شنوا هستند، افزود: در حال حاضر بیماران پشت نوبتی کاشت حلزون به صفر رسیده است اگر چه این اقدام برای سازمان بهزیستی پر هزینه بود، اما سازمان از این بیماران حمایت می کند.

رئیس سازمان بهزیستی کشور با تأکید بر اینکه در حال حاضر 124 هزار و 215 ناشنوا تحت پوشش سازمان بهزیستی هستند یادآور شد: این افراد از مستمری، خدمات درمانی دریافت پلاک ویژه ی معلولان بهره مند هستند.

وی به غربالگری شنوایی صد در صد موالید سال گذشته اشاره کرد و گفت: در سال گذشته 650 هزار نفر در هنگام تولد مورد غربالگری شنوایی قرار گرفتند.

هاشمی به افزایش 2 درصدی سهم اشتغال معلولان در قانون جدید اشاره کرد و گفت: بسیاری از دستگاه های دولتی قانون استخدام 3 درصد معلولان را رعایت می کنند، اما سازمان های عمومی غیردولتی، قوانین خاص خود را دارند و البته سازمان آموزش و پرورش هم که به استخدام معلولان در دستگاه خود تن نمی داد، بارایزنی های انجام شده، این موضوع را پذیرفته و معاون نیروی انسانی رئیس جمهور در حال پیگیری این امر هستند.

رئیس سازمان بهزیستی کشور به پرداخت 22 میلیارد تومان بن ماه رمضان اشاره کرد و یادآور شد: بین سه میلیون و 200 هزار مددجوی بهزیستی، بن ماه رمضان توزیع شده و علاوه بر آن گروههایی هم که توسط خبرنگاران، رسانه ها و NGO ها برای کمک به نیازمندان به سازمان بهزیستی معرفی شده بودند نیز کمک های نقدی صورت گرفت.

هاشمی در خصوص نگهداری 20 هزار سالمند در مراکز بهزیستی گفت: اکثر این افراد مجهول الهویه هستند که نگهداری این افراد به صورت 2 و 4 ساعته در مراکز بهزیستی صورت می گیرد و هزینه های بسیاری از این طریق متحمل سازمان می شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: 87 مرکز روزانه پذیرای سالمندانی است که روزها را در این مراکز می گذرانند و شبها به منازل خود بازمی گردند.

گفتنی است، در پایان نشست خبری از سایت ویژه سالمندان و پیش نویس سند ملی سالمندان رونمایی شد و مقرر شده شورای عالی سالمندان در آذر ماه سال جاری تشکیل شود./ف

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.