سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سیزدهمین یادواره شهدای محله وردآورد برگزار شد

سیزدهمین یادواره شهدای محله وردآورد در منطقه 21 با حضور رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران برگزار شد و از یادمان شهدای این منطقه رونمایی شد.

به گزارش گروه اجتماعي باشگاه خبرنگاران از شهرداری منطقه 21 ، این مراسم با حضور مرتضی طلایی عضو شورای شهر ، مصطفی سلیمی شهردار منطقه 21، مدیران ارشد این منطقه، شهروندان و خانواده معظم شهدا و ایثارگران در مسجد تازه تاسیس المهدی (عج) برگزار شد.
رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران در این یادواره ضمن تبریک میلاد با سعادت امام رضا (ع) وهفته دفاع مقدس ، توهین به ساحت مقدس حضرت رسول  اکرم (ص) از سوی سردمداران غرب را مورد نکوهش قرار داد وگفت: این اولین باری نیست که دشمن با توهین به مقدسات وارزش های مسلمانان جهان ، سعی در متزلزل کردن باورهای ما دارد اما تجربه نشان داده این اقدام ننگین آنها نه تنها باعث تزلزل مسلمانان نشده ،بلکه باعث اتحاد و پیوستگی اجتماعی، سیاسی وعقیدتی بین آنها شده و روز به روز به تعداد مسلمانان نیز افزوده می شود.
مرتضی طلایی با گرامیداشت هفته دفاع مقدس گفت: بدون تردید با بیان خاطرات 8سال دفاع مقدس به راحتی می توان حماسه سازی وسلحشوری فرزندان این مرز وبوم را در طول این دوران شبیه سازی کرد.این کار خوبی است ولازم است اما کافی نیست. برای درک بهتر واقعه 8سال دفاع مقدس بهتر است کمی تاریخ را ورق بزنیم .
عضو شورای اسلامی شهر تهران بیداری اسلامی در کشورهای اسلامی را مرهون رشادت وجان فشانی فرزندان ایران دانسته وگفت: وقتی می گوییم مردم ایران برای داشتن حکومت ولایی لایق ترین مردم هستند ، این جمله در حد یک حرف یا شعار نیست ، مردم دنیا پس از 34 سال به این نتیجه رسیدند که راهی که مردم ایران به رهبری پیر ومقتدای خود انتخاب کرده اند ، راه روشن وصحیحی است. به همین دلیل است که با الگو گرفتن از آنها پرچم بیداری اسلامی را به دست گرفته ،شعار عدالت خواهی را سر داده اند.این اتفاق پاداش ایستادگی ،اقتدار واز خود گذشتگی مردم ایران وبه ثمر نشستن خون شهدا وفرزندان آنهاست.
وی اضافه کرد: واقعیت این است که دشمن ،هنوز دست از سر ما برنداشته و امروز پس از پشت سر گذاشتن ترور شخصیت های برجسته نظام وایجاد جنگ تحمیلی ، اهداف وارزش های انقلاب را نشانه رفته است. آنها با استفاده از دشمنان داخلی وخارجی به تمامیت ما هجوم آورده اند ودر تلاش اند اهداف سیاسی،اقتصادی ،فرهنگی ،اجتماعی و... ما را از بین ببرند وبه موفقیت آن هم خوشبین هستند. این در حالی است که بیداری اسلامی که در حال عالم گیر شدن است نقشه ها را نقش بر آب و آنها را دچارسردر گمی کرده است. 
به اعتقاد طلایی امروز باید بیش از هر زمان دیگری هوشیار باشیم وبا شناختن موقعیت حساس کشورمان کاری کنیم که این حربه دشمن هم از بین برود.مبادا کاری کنیم که آب به آسیاب دشمن ریخته شود.
بر اساس این گزارش ، در ادامه این مراسم دکتر مصطفی سلیمی شهردار منطقه 21، برگزاری یادواره شهدا در مقیاس محله و منطقه را کاری ارزشمند در جهت زنده نگه داشتن یاد وخاطره شهدا دانست وگفت: روزی که ناقوس جنگ بی رحمانه در کشورمان به دست دشمن تا بن دندان مسلح نواخته شد، خوشبین ترین افراد هم تصور نمی کرد ، مردم ایران که به تازگی انقلاب اسلامی خود را به ثمر نشانده اند بتوانند با دست خالی و بدون پشتوانه تسلیحاتی 8سال برابر دشمن که توسط ایادی استکبار حمایت می شد ، مقاومت کرده و یک وجب از خاک پاک خود را به دشمن ندهد.اما این اتفاق افتاد و پایمردی زنان ومردان مومن کاری کرد کارستان.
وی افزود: امروزمردم ایران به واسطه همان رشادت ها،ایستادگی ها واز خود گذشتگی ها الگویی شده اند برای تمام انسان های آزاده. مردم ایران دیگر در داشتن اهداف اسلامی وانقلابی خود تنها نیستند. مردم مصر ، لیبی ،یمن و...با تاسی از فرهنگ ناب شهادت که پایه گذاران آن فرزندان این مرزوبوم بوده اند برای اسلامی شدن کشورشان جان می دهند.
 سلیمی در ادامه افزود: زندگی در سایه حکومت ولایی موهبتی است که فرزندان ایران به مردم کشور خود و سایر مردم جهان هدیه کردند ، بدون آنکه در گذشتن از جان ومال خود از کسی توقع مادی ومعنوی داشته باشند. وقتی خاطرات شهدا ، جانبازان و ایثارگران را مرور می کنیم ، می بینیم برای آنها چیزی مهمتر از انقلاب ،اهداف آن ،تاسی از ولی فقیه وحفظ وطن وجود نداشته است.
شهردار منطقه 21 در بخش دیگری از صحبتهای خود آشنایی نسل امروز با فرهنگ ایثار وشهادت را وظیفه بازماندگان جنگ ومسئولان دانست وگفت: شهدا کار خود را انجام دادند و نتیجه آن هم سر بلندی ایران در محافل بین المللی واقتدار نام آن است. وظیفه تمام مسئولان ،خانواده معظم شهدا ،ایثارگران وآزادگان این است که فرهنگ ایثار وشهادت را برای نسلی که آن را حس نکرده اند ، بشناساند.
سلیمی به برخی از اقدامات شهرداری منطقه 21 اشاره کرد وگفت: شهرداری تهران در رویکرد تازه خود نگاه ویژه ای به فعالیت های فرهنگی واجتماعی دارد ، تلاش ما این است که با توسعه فعالیت های عمرانی ،فرهنگی واجتماعی خود در محله های کم برخوردار ،خدمات شایسته ای به شهروندان خود ارائه دهیم .محله وردآورد ،محله ای شهید پرور وانقلابی است که با تقدیم شهدای بسیار ،حق بزرگی بر گردن جامعه دارد.
در ادامه این مراسم فرمانده گردان میثم تمار و نویسنده آثار دفاع مقدس با بیان خاطرات 8 سال دفاع مقدس ،یاد وخاطره همرزمان شهید خود را زنده نگه داشت.  
بر این اساس ، مراسم یادواره شهدا به طور همزمان در دو محله شهرک دریا وآزادی منطقه 21 نیز برگزار شد./ف
برچسب ها: یادواره ، شهدا ، محله
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.