سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد/ قائم مقام وزیر و مدیرکل راه و شهرسازی؛

خراسان رضوی باید پیشتاز استفاده از تکنولوژی های نوین در کشور باشد

قائم مقام وزیر و مدیرکل راه و شهرسازی خراسان رضوی بر لزوم انجام تحقیقات و سرمایه گذاری برای استفاده از شیوه های نوین ساخت و ساز در بخش های راهسازی، راهداری، مسکن و شهرسازی تأکید کرد.


به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان خراسان رضوی، اولین نشست کارکنان مدیریت ساخت و توسعه راه های اداره کل راه وشهرسازی خراسان رضوی با حضور قائم مقام وزیر و مدیرکل راه و شهرسازی استان برگزار شد.

مهندس محمدرضا قاسمی در این نشست ضمن تبریک دهه کرامت و میلاد پر برکت امام رضا(ع) و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای 8 سال دفاع مقدس گفت: در روزهایی که شرایط بحران اقتصادی جهان و هجمه دشمنان نظام، انگیزه جهاد اقتصادی و حمایت از تولید ملی را در کشور، روز به روز افزایش داده است، بایستی تمام تلاش خود را برای به ثمر رسیدن اهداف متعالی وزارت راه و شهرسازی در تکمیل پروژه های بزرگ کشور و ثبت مهر ماندگار در تاریخ پرافتخار انقلاب اسلامی به کار گیریم و از هیچ کوششی فروگذار نکنیم.

مهندس محمد پارسا مدیر ساخت و توسعه راههای اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی نیز در سخنانی با اشاره به اینکه در طبقه بندی شغلی جدید اداره کل و با تلفیق دو معاونت راهسازی و راه روستایی، شرح وظایف مدیریت ساخت و توسعه راهها بسیار سنگین شده است، افزود: با توجه به رو به اتمام بودن دوره خدمت دولت دهم و کمبود اعتبارات در سال جاری، برنامه ریزی و اولویت بندی پروژه ها برای مدیریت اعتبارات و تکمیل پروژه های مهم تر در سال مالی 91 اصلی ترین سیاست این مدیریت می باشد.

وی ضمن تقدیر از تلاش های کارشناسان و ناظران این مدیریت که با وجود تعدد پروژه ها و کمبود نیرو در راستای تکمیل پروژه های راهسازی استان حرکت می کنند، خواستار پیگیری و برنامه ریزی برای استفاده از تکنولوژی های نوین در صنعت راهسازی شد.

وی ادامه داد: استفاده از بتن آسفالتی به منظور کاهش مصرف قیر، تغییر جهت به سوی ثبت قراردادهای قیمت مقطوع، افزایش توان شرکت های پیمانکار برای انعقاد قراردادهای طرح و اجرا، تنظیم جدول زمانی پروژه ها برای بهره برداری قطعه به قطعه از پروژه و بررسی توانمندی پیمانکاران شرکت کننده در مناقصات از اهم برنامه های مدیریت ساخت و توسعه اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی است.

مهندس پارسا ضمن تأکید بر افزایش ارتباط با وزارتخانه برای تقویت اعتبارات، ناظران پروژه ها را محور اصلی اجرای پروژه ها دانست و اظهار داشت: با توجه به مشغله فراوان در ستاد مدیریت ساخت و توسعه راه­ها و رؤسای ادارات ستادی، ناظران پروژها می بایست به عنوان مدیر پروژه ضمن بررسی روند اجرا و بررسی مشکلات و پیشرفت ها، راهکارهای لازم را در جهت رفع موانع و اجرای سریع پروژه ارایه دهند.

گفتنی است در ادامه این جلسه روسای ادارات ستادی زیرمجموعه مدیریت ساخت و توسعه راهها، در سخنانی با مطرح کردن مشکلات موجود پیشنهادات خود را برای رفع موانع پیش روی اجرای پروژه ها و پیشرفت امور ارائه دادند./س

باغبان

برچسب ها: خراسان ، پیشتاز ، تکنولوژی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.