سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ارومیه/

بازديد استاندار و سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربايجان غربي از نمايشگاه فرش دستباف ايران

استاندار آذربايجان غربي به همراه سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت اين استان از بيست و يكمين نمايشگاه فرش دستباف ايران بازديد كرد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ارومیه ، وحيد جلال زاده مقام عالي استان و عباداله اكبري سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت از بيست و يكمين نمايشگاه فرش دستباف ايران كه در استان تهران برگزار شده است، به مدت دو ساعت بازديد كردند و استاندار آذربايجان غربي نيز در اين بازديد به مسائل و مشكلات بافندگان و تجار حاضر در غرفه هاي استان رسيدگي كرد.

وي همچنين رهنمودهاي لازم جهت افزايش سهم صادرات استان را به تجار و بافندگان ارائه داد.

اكبري نيز در اين بازديد به فعاليت 105 هزار بافنده فرش دستباف در آذبايجان غربي اشاره كرد و گفت: 20 درصد از اين بافندگان داراي بيمه قاليبافي بوده و مابقي نيز در حال پيگيري مي باشد.

وي افزود: اين استان 32 ميليون دلار از سهم صادرات كشور كه بالغ بر 560 ميليون دلار مي باشد را به خود اختصاص داده است.

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربايجان غربي در ادامه وجود 7 كميسيون پزشكي براي 17 شهرستان، پروسه طولاني فرآيند بيمه شدن و اخذ استعلام از نهضت سودآموزي را از جمله مشكلات بافندگان فرش دستباف استان مطرح كرد.

اكبري اظهار داشت: با توجه به دارا بودن آذربايجان غربي از دو برند معروف فرش دستباف در كشور، جهت حفظ كيفيت فرش دستباف استان بافندگان و توليد كنندگان بايد آموزش هاي لازم و مربوط به اين صنف را فرا گيرند.

لازم به ذكر است كه بيست و يكمين نمايشگاه فرش دستباف ايران با حضور بیش از ۵۰۰ تولید کننده و صادرکننده داخلی از 2 تا ۸ مهرماه سال جاری در محل دائمی نمایشگاههای بین المللی استان تهران در حال برگزاري است و 12 غرفه از غرفه هاي اين نمايشگاه به استان آذربايجان غربي اختصاص يافته است./س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.